جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به دستاوردهای انقلاب در جهان اسلام، گفت: بسیاری از نیروهای مقاومت با الهام از انقلاب اسلامی و ملت ایران در مقابل ظلم مستکبرین ایستاده اند و این مطلبی است که خودشان بدان تصریح دارند و علنا نیز اعلام می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در چهارمین همایش مبلغین استان تهران که عصر امروز به همت موسسه امیر بیان، در حسینیه آیت الله جزایری تهران برگزار شد، با بیان این که عالم دین باید آگاه به مسائل زمانه خود باشد، گفت: این موضوع روایتی از امام معصوم است که فرمود «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس». و این مسئله باید مورد توجه مبلغین قرار بگیرد.

وی با اشاره به نقش مبلغات خواهر در تربیت دینی جامعه، گفت: همان گونه که در توسعه زیرساخت های حوزه کار می کنیم، همین وظیفه را نیز داریم تا بانوان جامعه را به سلاح دین مجهز کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تهران ام القرای جهان اسلام است، تصریح کرد: شرایط و وضعیت تهران برای همه ما باید مهم و حساس باشد، زیرا نقش تهران در تعیین مسائل کلان سیاسی و اجتماعی مهم است.

وی بیان داشت: همه شما مبلغین سرباز حضرت مهدی(عج) هستید و باید نسبت به موقعیت و جایگاه خود آگاه باشید و آن رسالتی را که بر دوش شما نهاده شده است به نحو احسن و کامل انجام بدهید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، گفت: اگر می خواهید کلامتان در مردم نافذ باشد باید با حمد خدا شروع بشود و به ذکر مصیبت حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) خاتمه پیدا کند و این شیوه تبلیغی تاثیر بسیار خاصی در هدایت فکری و معنوی مردم دارد.

وی ادامه داد: در کنار تبیین مسائل دینی برای مردم باید بصیرت سیاسی آنان را هم با تحلیل درست و دقیق ارتقاء بدهیم. همچنین برای ارتباط با نسل امروز جامعه باید با زبان خود آنان وارد بشوید و این از مهارت هایی است که هر مبلغ باید دارا باشد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهان اسلام، گفت: بسیاری از نیروهای مقاومت با الهام از انقلاب اسلامی و ملت ایران در مقابل ظلم مستکبرین ایستاده اند و این مطلبی است که خودشان بدان تصریح دارند و علنا نیز اعلام می کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان به بیان خاطره ای از امام خمینی(ره) پرداخت، و اظهارداشت: طلبه سیدی به محضر امام(ره) رسید و گفت: آقا عمامه بر سرم بگذار، امام هم عمامه بر سر او گذاشت و سپس به امام(ره) گفت: آقا مرا نصیحتی کن، امام(ره) فرمود «فرزندم درس بخوان». فرد می‌خواست از نزد امام برود، ایشان فرمودند: «فرزندم خیلی خوب درست را بخوان» دوباره فرد قصد خروج کرد که امام(ره) گفت: «فرزندم برای خدا درس بخوان»؛ حال امیدوارم خداوند متعال به همه ما این توفیق را عنایت فرماید که برای او درس بخوانیم و برای او زندگی کنیم. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha