جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ادیب یزدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در جمع مبلغین استان تهران گفت: صدیقه کبری(س) با تبلیغ خود از خاموش شدن نور اسلام جلوگیری کرد و نگذاشت تمام میراث رسول الله(ص) غارت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی، در چهارمین همایش مبلغین استان تهران که عصر امروز به همت موسسه امیر بیان، در حسینیه آیت الله جزایری تهران برگزار شد، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها موفق ترین مبلغ جهان اسلام بودند که با پیچیده ترین و والاترین شیوه ها مبلغ ولایت امیرالمومنین علیه السلام شدند.

دبیر جامعه مبلغین تهران افزود: صدیقه کبری(س) با تبلیغ خود از خاموش شدن نور اسلام جلوگیری کرد و نگذاشت تمام میراث رسول الله(ص) غارت شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها با تمام وجود و با بهره گیری از همه شیوه های تبلیغ همچون خطبه، مبلغ ولایت امیر المومنین علیه السلام شدند، البته این روش ها بالاتر از تبلیغ معمولی امروز هست.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی اظهار کرد: دختر پیغبر اسلام با گذشتن از آبروی خود در مسیر خداوند حرکت کرد تا نور اسلام حقیقی که توسط پدر بزرگوارشان روشن شده بود توسط منافقین خاموش نشود.

وی با خطاب قرار دادن مبلغین حاضر در این جلسه تاکید کرد: کار ما با این حرکت حضرت زهرا سلام الله علیها مشخص شد و تاکید می کنم که از اهداف تبلیغی خود خیلی عقب هستیم و باید حرکت کنیم و نباید تحقق این رسالت مهم را به فردا موکول کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی ضمن بیان سیره صدیقه طاهره(س) در تبلیع دین، افزود: حضرت زهرا(س) در چهل شبانه روز تبلیغ خود، دست حسنین را می گرفت و با آن حال جسمی و بالأخص آن حال روحی شان، به درب خانه اصحاب و مردم می رفتند تا وصیت پیغمبر را به ایشان را متذکر شوند و قضیه غدیر را به این افراد یادآور شوند.

وی ادامه داد: در حادثه کربلا نیز شهادت سیدالشداء علیه السلام  متاثر از قیام‌ مادر ایشان است و کربلا انعکاس قطعی و طبیعی آن حرکت صدیقه کبری(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در پایان، اظهار داشت: صدیقه کبری(س) در آن چهل شبانه روز تبلیغ خود که همین عدد چهل هم در نزد اهل معنا عدد کمال است، به سراغ دو طایفه از مردم مدینه رفتند. اول به سراغ وفاداران به ولایت امیر المومنین(ع) رفتند که این افراد غدیر و سفارش پیغمبر(ص) را فراموش نکرده بودند و ثابت قدم بودند، ولی طایفه دوم که به نرخ روز نان می خوردند به یادآوری های حضرت زهرا(س) توجهی نکردند و گرفتار هوای نفس شدند.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha