جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش مبلغین تهران

حوزه/ حجت الاسلام خاک رنگین با بیان این که مقدمه انقلاب اسلامی انقلاب انسانی بود، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب انفسی و درونی است و اگر بتوانیم این تحول روحی و باطنی را احیا و زنده نگه داریم، انقلاب پایدار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام خاک رنگین، در چهارمین همایش مبلغین استان تهران که به همت موسسه امیر بیان، در حسینیه آیت الله جزایری تهران برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یک مدل چهار گانه داشت، گفت: مرحله اول این مدل، اسلام انقلابی است و به نظر امام باید یک خوانش انقلابی از اسلام بشود و با این بینش نهضت را شروع می کنند.

وی افزود: امام(ره) در جای جای صحیفه نور می فرمایند بین یک اسلام متجدد و یک اسلام سکلار و یک اسلام متحجر یک نزاع معرفتی وجود دارد، یعنی اسلام ناب در تقابل یک اسلام آمریکایی خودش را پیدا می کند. امام(ره) می فرماید به مردم ما یک اسلام کوچک شده داده بودند. اسلامی که بعد عدالت خواهانه، بعد آزادی خواهانه و بعد اجتماعی آن را حذف کرده بودند. این حرف ها برای سال های چهل و دو است که امام در قم  ایراد کرد.

 حجت الاسلام خاک رنگین ادامه داد: مرحله دوم انقلاب، انسان ها هستند که اگر اسلام درست به مردم تبیین و انتقال پیدا کند اگر معرفت عمیق و کاربردی اسلام به مردم گفته بشود منجر به تحول انسان خواهد شد. انسان ها متحول شدند و تا آخر هم کنار امام بودند و این را باید پرسید که چرا مردم با دیگران جمع نشدند؟ چه بیانی ازکلام امام شنیده بودند که با او در مقابل استکبار ایستادند ولی با دیگران جمع نداشتند.

وی تصریح کرد: اگر آدم ها متحول شوند و  انقلاب انفسی صورت بپذیرد و  نگاه مردم به آن نقطه ای که امام  مدنظرش هست، جلب بشود، یک مولودی حاصل خواهد شد که این مولود همه کاری که شما انتظار دارید انجام خواهد داد و آن انسان انقلابی خواهد بود.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: کار بزرگی که امام انجام داد و در بعضی موارد دیده نمیشود این بود که امام انسان تربیت کرد. ما در جای جای صحیفه نشانه هایی در این قضیه داریم. بعد از آزاد سازی هویزه پیام امام(ره) را ببینید که به حضرت آقا و شهید صیاد شیرازی و آقای رضایی پیام داد و این پیام اشاره به این دارد که فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت شما جوانان است.

وی خطاب به مبلغین حاضر در نشست تاکید کرد: اگر شما انقلابیون بتوانید انسان انقلابی تربیت کنید، کار تمام است و انقلاب اسلامی کار سختی نیست چرا که انقلاب اسلامی بعد اجتماعی انسان انقلابی است.

حجت الاسلام خاک رنگین افزود: از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی بعد سیاسی، اقتصادی و حقوقی اسلام است و ما در صحبت های مقام معظم رهبری هم این سخنان امام را میبینیم که وقتی اسلام رحمانی را در سال نود و سه مطرح می کنند حضرت آقا واکنش نشان می دهند و با تبیین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت سعی می کنند آن اسلامی که در ذهن مردم است را کاربردی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت دعوا سر دو نوع اسلام است و آن اتفاق بزرگ که دارد اتفاق می افتد و الان فهم هایی از اسلام ارایه شده وجالب اینکه فهمی که اسلام را به پیش برده شده همین خوانش آقا و امام است.

حجت الاسلام خاک رنگین افزود: کارشناسان بر این باو هستند که تمام انقلاب ها بعد اجتماعی دارند، ولی انقلاب اسلامی بر عکس است و از درون انسان ها شروع شده و ادامه دارد. انقلاب اسلامی یک انقلاب انفسی و درونی است. اگر بتوانیم این تحول روحی و باطنی را احیا و زنده نگه داریم این انقلاب پایدار خواهد بود.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: انقلاب انفسی انسان ها تقدم زمانی و رتبی هم دارد در نتیجه خودش طریقیت و موضعیت دارد.

حجت الاسلام خاک رنگین تاکید کرد: حاصل این انقلاب درونی امام(ره)، حججی ها و تهرانی مقدم ها و دیگران هستند. امام راحل در مورد کارآمدی انقلاب در صحیفه می فرماید «برای مردم بگویید که چه بودیم و چه شدیم».

وی در پایان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران را با کشورهایی نظیر ژاپن، سوئد و سوئیس مقایسه کنید، می بینید که این کشورها با از دست دادن استقلال خود و نبود تحریم های فلج کننده توانستند این وضع را پیدا کنند، ولی انقلاب ایران با تمام مشکلات و تحریم ها در طول چهل سال و با وجود جنگ، نفوذ، تحریم و حفظ استقلال، اقتدار و عزت خود به دستاوردهای بزرگی رسیده است.

 

خبرنگار: سعید امیری

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha