سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در کنار جمهوریت و اسلامیت، استقلال سیاسی در کشور از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: استقلال سیاسی، آزادی و جمهوری اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

وی افزود: اکنون برخلاف دوران رژیم ستم‌شاهی بیگانگان و کشورهای مستکبر هیچ نقشی در اداره کشور نداشته و نمی‌توانند خواسته‌های خود را به ما دیکته کنند؛ زیرا بر روی پای خود ایستاده و خودمان برای خود تصمیم می‌گیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه استقلال از نشانه‌های قدرت فرهنگی و فکری یک کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز سایر کشورها و ملت‌های دنیا هم این استقلال سیاسی ایران را پذیرفته و آن را به‌عنوان دستاورد مهم انقلاب اسلامی می‌دانند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر ایران اسلامی به آن میزان از استقلال و قدرتمندی رسیده که حتی در انتخابات آمریکا هم وقتی کسی می‌خواهد به ریاست جمهوری برسد یکی از سؤالات اصلی که از او پرسیده می‌شود این است که در صورت رسیدن به ریاست جمهوری با ایران چه رفتاری خواهد کرد.

وی اظهار کرد: همه این‌ها در حالی روی می‌دهد که در دروان رژیم ستم‌شاهی شاه ایران فاقد اراده بوده و همواره تسلیم خواسته و سفارش آمریکایی‌ها بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به دستاوردهای فرهنگی، دینی و معنوی انقلاب و نظام اسلامی، افزود: حاکم شدن ارزش‌های اسلامی و الهی در کشور یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب به شمار می‌رود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با انقلاب اسلامی نهادهای مقدس فرهنگی و مذهبی ازجمله سپاه متولد شدند که هم مولود انقلاب بوده و هم حافظ آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اقدامات ارزنده سپاه در راستای محرومیت‌زدایی از کشور، افزود: افزون بر دستاوردهای مذهبی، سیاسی و فرهنگی درزمینهٔ اقتصادی هم نظام اسلامی به پیشرفت‌های چشمگیری در بخش‌های مختلف دست یافته است که به گواه دوست و دشمن قابل مقایسه با دوران رژیم ستم‌شاهی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha