سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
هفتمین بزرگداشت روز جهانی حجاب در پیش است

حوزه/ در صفحه سازمان «روز جهانی حجاب» آمده که هفتمین بزرگداشت این روز در ۱۴۰ کشور مختلف جهان برگزار شده و در این روز غیرمسلمانان و بی حجاب ها برای یک روز با مسلمانان اعلام همبستگی کرده و حجاب خواهند گذاشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»   میلیون ها مسلمان در سرتاسر جهان روز 1 فوریه ( 4 روزدیگر) هفتمین بزرگداشت روز جهانی حجاب در سرتاسر جهان برگزار می کنند.

در صفحه فیس بوک سازمان «روز جهانی حجاب» آمده است: بزرگداشت سالانه روز جهانی حجاب برای هفتمین سال در نخستین روز ماه فوریه برگزار می شود. و ما از شهروندان و پیروان تمامی ادیان می خواهیم تا این روز در همبستگی با مسلمانان در سرتاسر جهان حجاب بگذارند.

در این بیانیه آمده است: ماموریت نهایی ما ایجاد یک دنیای صلح آمیز است که در آن شهروندان در جهان به هم دیگر و عقاید یکدیگر احترام بگذارند. هدف ما به طور ویژه جنگیدن با تعصبات، تبعیض، و سوءبرداشت ها علیه زنان مسلمان است. اکنون زمانی بسیار بحرانی محسوب می شود چرا که حجاب در برخی کشورها ممنوع اعلام شده و از سوی دیگر زنان مسلمان به خاطر داشتن حجاب هدف قرار گرفته و به طور فیزیکی یا کلامی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

گفته می شود تاکنون 140 کشور مختلف برای برگزاری روز حجاب اعلام آمادگی کرده اند. در این روز بسیاری از بی حجاب ها و غیرمسلمانان دعوت می شوند تا برای یک روز هم که شده حجاب را در کنار مسلمانان تجربه کنند. ترویج درک متقابل و ایجاد تحمل مذهبی یکی از دلایل برپایی این رویدادها اعلام شده است.

نظمه خان بنیانگذار روز جهانی حجاب در شهر نیویورک آمریکا «شکستن کلیشه ها، از بین بردن سدها» را شعار امسال روز جهانی حجاب عنوان کرده است.

در روزهای اخیر که به روز جهانی حجاب نزدیک می شویم، زنان کشورهای مختلف در شبکه های اجتماعی تصاویری از خودشان با حجاب اسلامی با هشتک های «آزاد در حجاب» و «روز جهانی حجاب» را منتشر کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha