جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ورود اسلام ستیزان به مسجد شهر کانادایی، نگرانیی هایی را در برداشته است

حوزه/ اعضای یک گروه اسلام ستیز و ضدمهاجر در شهر ادمونتون در کانادا روز جمعه هنگام نماز به مسجد الرشید در این شهر وارد شده و سعی در تحریک مسلمانان داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، حضور اعضای یک گروه ضداسلامی نژادپرست در مسجد شهر ادمونتون در کانادا، نگرانی هایی را در میان مسلمانان برانگیخته و پلیس تحقیقاتی در این زمینه آغاز کرده است.

تعدادی از اعضای یک گروه محلی اسلام ستیز روز جمعه به مسجد الرشید در شهر ادمونتون رفته اند. نور الهندی، سخنگوی مسجد گفت اعضای گروه گرگ های اودین، در تلاشی به منظور تحریک کردن مسلمانان، به مسجد وارد شده و سئوالات بی ربطی را از نمازگزاران پرسیده اند. وی گفت دو مرد روز جمعه زمانی که مسلمانان  آمده برای نماز جمعه شده بودند به مسجد وارد شده اند. آن ها برچسب واژه عربی «کافر» بر روی لباس هایشان  زده بودند.

به گفته الهندی به نظر می رسید که آن ها مسجد را تحت نظر داشته اند و این نگرانی هایی را در میان مسلمانان برانگیخته است.

الهندی افزود: ما به سرعت حضور آن ها را به پلیس اطلاع داده و تصاویر دوربین های مداربسته را در اختیار پلیس گذاشتیم. کسی بدون دلیل با یک برچسب با علامت «کافر» وارد مسجد نمی شود. ما نمی توانیم بی تفاوت از کنار این مسئله بگذریم و فکر کنیم که خطری در پیش نیست. باید مردم اینجا احساس امنیت کنند.

اعضای این گروه ویدئویی را از اقدام شان در فیس بوک منتشر کرده اند.

بریجت استرلینگ بنیانگذار یک گروه ضد نژادپرستی با نام «منطقه آزاد از نفرت» نگرانی ها از انتشار ویدئو در شبکه های مجازی را ابراز کرده و گفت: این گروه به اقدامات شان برای ارعاب مهاجران و مسلمانان در شهر ما ادامه می دهند. ساکنان شهر ادمونتون از اینکه گروه های نفرت محور آزادانه در شهرها تجمع برگزار می کنند نگران می باشند.

پلیس ادمونتون نیز آغاز تحقیقاتی را در این زمینه تایید کرده است.

تیسون هانت یکی از اعضای این گروه نژادپرست که ویدئو را در شبکه های مجازی گذاشته مدعی شده که هدف شان تنها سئوال پرسیدن از مسلمانان و آگاه شدن از دین آنان بوده و قصد شومی نداشته اند.

گفته می شود این گروه با نام «گرگ های اودین» شاخه ای از گروه اسلام ستنیز و ضدمهاجر در فنلاند می باشند. این درحالی است که گروه اصلی در فنلاند، اعضای گروه کانادایی را به رسمیت نمی شناسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha