سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پیشرفت ایران

حوزه/ مدیر اجرایی مؤسسه دیپلماسی عمومی غنا گفت: جمهوري اسلامي ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان جلوه‌گر است و هر کشوری که خواهان پیشرفت است باید ایران را الگوی خود قرار دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عليرضا فرامرزی، سرپرست رایزنی فرهنگی ايران در غنا به منظور دعوت رسمی از آنچی بواسیاکو سکیر، مدیر اجرایی مؤسسه دیپلماسی عمومی غنا به همایش «انقلاب اسلامی و بیداری جوانان»، با اين فعال سياسي غنا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ديدار آنچی بواسیاکو سکیر، گفت: از پیشرفت‌های رو به جلوی ایران بسیار خوشحال هستیم و با وجود دشمنی‌هایی که از سوی آمریکایی‌ها نسبت به كشور شما صورت می‌گیرد، جمهوري اسلامي ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان جلوه‌گر است و هر کشوری که خواهان پیشرفت است باید ایران را الگوی خود قرار دهد.

وی افزود: غنا نیز باید نگاهش به جمهوري اسلامي ایران باشد که با ترویج نوع خاصی از دموکراسی يعني مردمسالاری دینی، به مقاومت در برابر قدرت‌های بزرگ جهان پرداخته است. از این رو مؤسسه دیپلماسی عمومی غنا همواره از سیاستگذاری‌هایی حمایت می‌کند که ما را در مسیر ایران قرار دهد. ما نیازمند راهنمایی و انتخاب مسیر درست برای توسعه کشور خود و خواستار توسعه و ارتقای روابط این مؤسسه با مرکز فرهنگی ایران هستیم.

در ادامه عليرضا فرامرزی، سرپرست رایزنی فرهنگي كشورمان در غنا در خصوص سیاست خارجی جمهوري اسلامي ایران، اظهار كرد: بر اساس قانون اساسی جمهوري اسلامي ایران، اصول سیاست خارجی کشورمان همواره مبتنی بر عزت، استقلال، حفظ امنیت، منافع ملی و البته حمایت از مستضعفان، محرومان جهان و مقاومت در برابر مستکبران و نظام سلطه بوده است.

وي افزود: بر اساس همین سند است که ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره حضوری چشمگیر در آفریقا داشته و حدود30 سال است که رایزنی فرهنگی ايران در جمهوری غنا فعال است. ما همچنان مصمم به ادامه حضور و فعالیت‌های فرهنگی در زمینه‌های مختلف در غنا و در قاره آفريقا هستیم.

سرپرست رایزنی فرهنگی ايران در ادامه گفت‌وگو با اشاره به برگزاری ششمین کمیسیون مشترک ايران و غنا و ديدار با زیبلیم، معاون وزیر گردشگری، فرهنگ و هنر غنا بیان کرد: ایران مایل به گسترش روابط فرهنگی با جمهوری غنا است. در همين باره، از شما و مؤسسه دیپلماسی عمومی غنا به عنوان یک NGO درخواست می‌شود تا در زمینه امضای برنامه اجرایی مبادلات فرهنگی دو کشور، همکاری‌های لازم را با رایزنی فرهنگی ایران داشته باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha