پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خامسان

حوزه/رییس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه تدریس علمی تکلیف ثانویه اساتید است، گفت: در یک کلمه هدف دانشگاه و اساتید تربیت یک نسل متعهد به جامعه است و همه اهداف زیرمجموعه این هدف قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، احمد خامسان، امروز در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند، اظهار داشت: ما در جنبه های آموزشی نمی توانیم مباحث را از هم تفکیک کنیم و این مباحث یکپارچه است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه وضعیتش از آموزش و پرورش هم حساس تر است، افزود: جا انداختن این نکته که وظیفه استاد در دانشگاه فقط آموزش دادن علمی نیست سخت است.

رئیس دانشگاه بیرجند با تاکید بر اینکه تدریس علمی تکلیف ثانویه است، بیان داشت: جا انداختن این موضوع برای اساتید خیلی سخت است.

خامسان عنوان کرد: در یک کلمه هدف دانشگاه و اساتید تربیت یک نسل متعهد به جامعه است و همه اهداف زیرمجموعه این هدف قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه اگر به این هدف برسیم همه چیز درست می شود، متذکر شد: اینکه اساتید درگیر مسائل فردی دانشجو نشوند درست است، اما اینکه اساتید بگویند مسائل شخصی دانشجو به ما ربطی ندارد حرف اشتباهی است.

رییس دانشگاه بیرجند در خصوص برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید یادآور شد: انشالله کاری کنیم با برگزاری این دوره ها هدف غایی دانشگاه که تربیت یک نسل است محقق شود.

خامسان خاطرنشان کرد: امیدوارم در دانشگاه بیرجند در کنار نقش آفرینی در کنار مواردی که در آموزش عالی مهم است به این موارد هم دست پیدا کنیم.

وی گفت: برای دانشگاه زیبنده نیست که دانشجو احساس کند به عنوان ابزار از او استفاده می شود و برای رسیدن به اهدافی ازجمله تربیت انسان متعهد که منفعتش برای ماست باید تلاش خود را بکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha