پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کاوه پیشقدم

حوزه/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: حدود ۴۰ سالی که از انقلاب می گذرد مسیر جهانی تحت تاثیر نگرش انقلابی ایران تغییر کرده است و به نوعی که مفهوم دین به عنوان یک مفهوم زنده و پویا حداقل در آسیا وغرب آسیا شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، محمدکاظم کاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند، اظهار داشت: امروزه در تعاریف مختلف علوم انسانی تفاوت ها و تغییرات چشمگیری ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مفهوم تعلیم و تربیت و خوشبختی عوض شده و مسیر دانش با نگاه های متفاوتی مواجه شده، بیان داشت: امروز روانشناسان به این باور رسیده اند که خوشبختی مفهوم ذهنی است و هر ذهنی در شرایط خاص خودش احساساس رضایت کند می توانیم آن فرد را فردی خوشبخت بدانیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران سعی کرد با یک نگاه متفاوت به مفاهیم رایج علوم انسانی نگاه کند و وقوع انقلاب اسلامی برآیند نیروهای مختلفی اعم از هنرمندان، روحانیون، دانشجویان و دانش آموزان و... بود که در این حرکت به وجود آمدند.

کاوه پیشقدم با بیان اینکه برآیند نیروهای ذهنی به این نتیجه رسیدند که توانایی تعریف مفاهیم در حوزه علوم سیاسی و علوم انسانی را که میزان رضایت را بالا ببرد، داریم، یادآور شد: حدود 40 سالی که از انقلاب می گذرد مسیر جهانی تحت تاثیر نگرش ایران تغییر کرده است به نوعی که مفهوم دین به عنوان یک مفهوم زنده و پویا حداقل در آسیا وغرب آسیا جولان می دهد.

وی اضافه کرد: در واقع هم دنیا پذیرفت و هم حوزه داخلی متاثر از مفاهیم انقلاب اسلامی شد تا دین یک نقش تعیین کننده داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز درخصوص طرح ضیافت اندیشه اساتید مطرح کرد: هدف از طرح ضیافت این است که مفاهیم مختلف، چالش های مختلف و نگاه های مختلف به تصویر کشیده شود و هرکدام از اساتید از زاویه نگاه خودشان به این مفاهیم بپردازند.

وی با بیان اینکه گفتمان جدیدی نزدیک 40 سال است که توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان شکل گرفته، اظهار داشت: در طول این مدت نه تنها این گفتمان محدود نشده، بلکه تقویت شده و کشورهایی از این مدل پیروی می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز خاطرنشان کرد: این گفتمان برای اولین بار در جهان درحال پذیرش از سوی سایر کشورها است که به عنوان مثال دیدم که برای اولین بار چند ورزشکار آمریکایی با حجاب در عرصه جهانی وارد شدند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha