پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عبدالرضا سلیمانی معاونت مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه

حوزه/ معاون مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با اشاره به اینکه حکومتی که به رهبری حضرت امام(ره) و پشتیبانی علما، حوزه های علمیه و توده مردم آغاز شد، ریشه در قرآن و سنت نبوی(ص) دارد، گفت: انقلاب اسلامی آرزوی انبیاء و حضرات معصومین(ع) بود.

حجت الاسلام عبدالرضا سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با تمسک به آیه ۱۲۲ سوره توبه که می فرماید:« فَلَوْلا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» چرا از هر گروهى از آنان، طایفه اى کوچ نمى کند تا در دین آگاهى یابند و به هنگام بازگشت به سوى قوم خود، آنها را بیم دهند؟ شاید بترسند، و خوددارى کنند، گفت: یکی از مصادیق بارز جویندگان فقاهت و طالبان حقیقی معارف اسلام، طلاب علوم دینی و روحانیون می باشند.  

معاون مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با اشاره به حدیث پیامبر(ص) که فرمودند «العُلَماءُ مَصابيحُ الأرضِ و خُلَفاءُ الأنبياءِ و وَرَثَتي و وَرَثَةُ الأنبياءِ» عُلما چراغ هاى روى زمينند و جانشينان پيامبران و وارثان من و وارثان پيامبران، افزود: انذار و تبشیر مهمترین اهداف رسالت پیامبران بوده و امروز ادامه مسیر هدایت مردم را علماء عهده دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه هرچه هدف متعالی تر باشد هزینه بردارتر و راه سخت تر است، به فلسفه شکل گیری حرکت عظیم انقلاب اسلامی از سال 42 توسط حضرت امام(ره) و یارانش اشاره کرد و ادامه داد: هدف از مبارزه با رژیم طاغوت، چیزی جز تشکیل حکومت اسلامی و اجرای قوانین الهی نبود.   

سلیمانی در ادامه نقش رهبران و هادیان این انقلاب را به دلیل یکسان بودن هدف والای الهی آنها، دقیقا همان نقش پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، دانست و اظهار کرد: حضرت امام(ره) به دنبال روشنگری حقایق و نهادینه کردن اخلاق در تمام شئونات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، فردی و اخلاقی بود.

معاون مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه با اشاره به اینکه حکومتی که به رهبری حضرت امام(ره) و پشتیبانی علما، حوزه های علمیه و توده مردم آغاز شد، ریشه در قرآن و سنت نبوی(ص) دارد، گفت: انقلاب اسلامی آرزوی انبیاء و حضرات معصومین(ع) بود.  

 سلیمانی با بیان اهمیت نقش مهم رهبری انقلاب توسط حضرت امام(ره) در پیشبرد آرمان ها و اهداف متعالی آن، گفت: حکومت الهی بدون فرماندهی و رهبری دینی که مورد تایید عالمان اسلامی نباشد چیزی غیر ممکن و باطل است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha