چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
۴۰ سالگی انقلاب-تالش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: برخی از مسئولان مانند متکدیان یک دست آنها به داخل و دست دیگرشان به خارج از کشور دراز است، در حالی که دست دراز کردن به طرف قدرت های سلطه گر مایه خفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گیلان؛ امروز همایش «گفتمان بصیرت افزایی انقلاب در چهل سالگی وحدت» با حضور جمعی از علمای شیعه و اهل سنت، در سالن اجتماعات شهید مطهری شهرستان تالش و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در این همایش، به شرایط ویژه جامعه مسلمانان در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: امروز تمام دنیا به معنای عام به مسلمانان چشم دوخته اند، اینک بشریت متوجه شده حرکت های منهای حرکت اسلامی ضد بشریت است و این امر نشان می دهد مسلمانان نگاه جهانیان را متوجه خود کردند، البته مسلمانان به همان اندازه ای که مورد توجه بشریت قرار گرفتند، به همان اندازه هم مورد کینه قدرت های سلطه گر هستند.

وی با اشاره به اعتراضات و جنبش های مردمی علیه جریان های سرمایه داری غرب، افزود: جنبش ۹۹ درصدی مردم کشورهای غربی علیه کاپیتالیسم از وال استریت آمریکا آغاز و اکنون جنبش ضد سرمایه داری کشورهای اروپایی را فرا گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، هجوم قدرت های سلطه گر علیه ایران اسلامی را همه جانبه دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مورد هجوم واقع شده اما نادان هایی که از حرکت انقلاب اسلامی اطلاعی ندارند ایران را با کشورهای دیگر منطقه مقایسه می کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی درصدد احیای تمدن عظیم اسلامی بر مبنای تفکر محمدی(ص) و قرآن است، افزود: علمای دین افق ها را مد نظر داشته باشند و این امر تار و پود حکومت اسلامی را تشکیل می دهد.

وی بر تربیت جوانان انقلابی و پای کار همچون پاره های آهن تاکید کرد و یادآور شد: برخی از مسئولان مانند متکدیان یک دست آنها به داخل و دست دیگرشان به خارج از کشور دراز است، در حالی که دست دراز کردن به طرف قدرت های سلطه گر مایه خفت است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه وظیفه مسلمانان مشکل گشایی نسبت به جوامع اسلامی است، افزود: شاهد بودیم که کشورهای اسلامی سوریه را در جنگ تنها گذاشتند اما اکنون که سوریه به عزت رسیده، یکی پس از دیگری به سوریه می آیند.

وی با تاکید بر درک مسلمانان نسبت به موقعیت خود در دنیا، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره از این موضوع رنج برده اند که بعضی از شیعیان و اهل سنت کج اندیش به جهان اسلام لطمه وارد کرده اند. در حالیکه مسلمانان باید پیشگام اجماع بشری در عرصه جهانی باشند، نه اینکه در فکر و اندیشه متاثر از بیرون از جامعه اسلامی باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه سعودی ها ارّه به دست گرفته و آدمکشی در دنیا راه انداخته‌اند، خاطرنشان کرد: در عربستان تعداد ۵ هزار مدرسه، آدمکش تربیت می کنند، در حالی که ما معتقدیم در کنار هم بودن مسلمانان سبب رشد، پیشرفت و برکت امت اسلامی خواهد شد.

لازم به ذکر است، نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سفر خود به شهرستان تالش، به منظور رسیدگی به وضعیت علمای اهل تسنن در مدرسه علوم دینی محمدیه در تالش حضور پیدا کرد و علما و طلاب اهل تسنن به صورت چهره به چهره نظرات و درخواست های خود را با ایشان در میان گذاشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha