پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سبزیان

حوزه/ آئین تجلیل از چهل سال تلاش متعهدانه علیرضا برازش، پژوهشگر علوم قرآن و حدیث همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای اجرای طرح ملی «چهل قلم» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آئین تجلیل از چهل سال تلاش متعهدانه علیرضا برازش، پژوهشگر حوزه علوم قرآن و حدیث همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای اجرای طرح ملی «چهل قلم» عصر امروز به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام سبزیان، مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، در ابتدای این آئین، با اشاره به شخصیت ارزشی و صاحب قلم متعهد علیرضا برازش، بیان کرد: این مجلس مجلس تکریم علم و عالم و تکریم در برابر عظمت قلم فردی است که سال ها برای دانایی، بینش، بصیرت و روشنگری در جامعه ما تلاش کرده و قلم زده است.

وی با بیان این که به این مجلس نگاه ویژه ای از سوی پروردگار خواهد شد بدین جهت که میزبان آن، صاحب قلمی است که سال ها در احیای امر اهل بیت(ع) کوشیده، تصریح کرد: قلم و آثار مکتوب این شخصیت بزرگوار در این سال ها پشتیبان عملی جامعه ما بوده و قلم متعهد و ارزشی آقای برازش را باید بزرگواران حوزه علوم قرآن و حدیث برای جامعه اسلامی باز کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان این که بنده در سفری تا تهران همسفر آقای برازش بودم و آنچه را که می گفتند یادداشت کردم، به سخنان نافذ و درس آموز این استاد متعهد و ارزشی اشاره و عنوان کرد: در این سفر کوتاه یکساعته ایشان داستان زندگی شان را برای من تعریف کردند و از انسشان با حدیث گفتند.

حجت الاسلام سبزیان با بیان این که ایشان در سخنانشان اینطور می گفتند که روح من اینقدر لطیف نبود و علت لطافت روح بنده، انس با احادیث است، به سخنی از امام رضا(ع) اشاره کرد که فرمودند اگر مردم زیبایی های کلام ما اهل بیت را بشنود از ما تبعیت می کنند، افزود: ایشان چند جلد از کتب را به بنده هدیه دادند که این برای من بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه قطعا دستان جناب آقای برازش متبرک به کلمات نورانی اهل بیت و آیات قرآن است، گفت: با ابتکار عمل نهاد کتابخانه های عمومی در چهلمین سال پیروزی انقلاب در سراسر کشور از صاحبان قلم متعددی تجلیل می شود اما امروز مفتخریم در جوار حرم علی بن موسی الرضا(ع) از شخصیتی تجلیل می کنیم که بیش از 40 سال انس با معارف اهل بیت(ع) داشته و سبک زندگی دینی را در زمره کتاب های ارزشمند تالیف شده خود استخراج کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان این که امیدواریم این جلسه تجلیل از شخصیت بزرگوار ایشان برای همه ما درس آموز باشد، بیان کرد: پدر و مادر بزرگواری که ایشان را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کردند، نیز متعبد و مانوس با احادیث و دعا و اهل شعر بودند و فرزندانی را تربیت کردند که امروز یکایکشان می درخشند و امیدواریم خداوند متعال به این استاد بزرگوار طول عمر باعزت و توفیق روزافزون برای استمرار این خدمات ماندگار عنایت کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha