پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

حوزه/ استاد حوزه، با بیان این که خداوند متعال پیامبر(ص) را معرفی می کند که از مردم، برای مردم و در قلب مردم قرار دارد، گفت: در حقیقت مسیر ورود به روح و دل مردم مسیری است که قرآن ترسیم کرده و شما خدمتگزار مردم هستید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، آئین تجلیل از چهل سال تلاش متعهدانه و ارزشی علیرضا برازش، پژوهشگر حوزه علوم قرآن و حدیث همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای اجرای طرح ملی چهل قلم عصر امروز به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه در این آئین با اشاره به شخصیت علیرضا برازش، پژوهشگر برجسته حوزه قرآن و حدیث عنوان کرد: امروز از مردی انقلابی، ثابت قدم و یکرنگ سخن به میان آمده که در عرصه انقلاب فعالیت کرده و قلمش نیز در این عرصه به نفع مردم عزیز ایران اسلامی چرخیده است.

وی در ادامه «مردم»، «رهبری انقلاب و پیشوایی و امامت»، «تهذیب» و «تداوم» را چهار رکن اصلی این انقلاب برشمرد و اظهار کرد: آن عاملی را که موجب رونق این انقلاب می شود، باید همیشه پایدار و مستمر نگاه داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه «لَقَد جاءَكُم رَسولٌ مِن أَنفُسِكُم عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالمُؤمِنينَ رَءوفٌ رَحيمٌ» خاطر نشان کرد: خداوند متعال در این آیه به مردم این چنین گفته که پیامبری از خود شما، برای شما آمده که در رنج و شادیتان نیز شریک است و همه هم و غمش نیز بر این قرار گرفته تا شما آرام زندگی کنید و دنیا و آخرتتان تامین شود.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این که خداوند متعال پیامبر(ص) را معرفی می کند که از مردم، برای مردم و در قلب مردم قرار دارد، عنوان کرد: در حقیقت مسیر ورود به روح و دل مردم مسیری است که قرآن ترسیم کرده و شما خدمتگزار مردم هستید.

وی ضمن تمجید از خدمات ارزشمند علیرضا برازش، پژوهشگر ارزشی حوزه قرآن و حدیث، با بیان این که قلم ایشان به نفع مردم چرخیده است، اظهار کرد: از همه شما مردان و زنانی که دلسوزانه تلاش دارید تا این خدمات ارزشمند در جامعه اسلامی اشاعه پیدا کند سپاسگزارم و امیدوارم خداوند متعال ورود شما به این عرصه را مورد عنایت خود قرار دهد.

فضای سیاسی و اجتماعی جامعه به مهربانی نیاز دارد

سید جلال فیاضی، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان این که از اولین برخوردها درگیر اخلاق و منش شخصی آقای برازش شدم، گفت: شاهد بودم بزرگانی همچون آیت الله سیدان به صراحت فرمودند بسیار از کتب آقای برازش استفاده می کنم.

وی با بیان این که تواضع و فروتنی این استاد بزرگ به همراه ساده زیستی و بی توجهی به پست و موقعیت از جمله ویژگی هایشان بوده است، افزود: هیچگاه عناوین بر رفتار و سلوک فردی و مهربانی و مهر ورزی شان تاثیر نداشت و این در دنیای امروز که گاه میزها انسان ها را از اصول اخلاقی دور می کند ویژگی ممتازی است.

فیاضی با بیان این که صراحت و شجاعت به همراه مهربانی و دوست داشتن از جمله ویژگی های ممتاز ایشان است که برای من درس آموز بوده و این نوع نگاه مهربانانه ایشان انسان را مجذوب می کند، اظهار کرد: امروز فضای سیاسی و اجتماعی جامعه ما بیش از همیشه به مهربانی نیاز دارد و دوست داشتن نیاز اصلی جامعه ماست که امیدوارم از سلوک ایشان این را آموخته باشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha