شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه فرانکفورت

حوزه/ امام مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت گفت: خوشبختانه اخبار محافل سیاسی حکایت از اراده جدی سازمان ملل برای نظارت دقیق در آتش‌بس یمن دارد و من از همه کسانی که در تامین امنیت مردم مظلوم یمن قدمی برداشته و یا حرکتی خواهند کرد تشکر می‌کنم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نماز جمعه این هفته مسجد جامع امام علی(ع( مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمود خلیل زاده اقامه گردید.

وی در خطبه نخست با اشاره به منابع و وسایل آگاهی از نگاه قران کریم، گفت: حواس پنج گانه، فطرت، عقل و وحی منابع مهم آگاه شدن هستند که همه انسان ها از آن بهره مند هستند و تنها منبعی که همگانی نیست، بلکه اولیای خدا از آن بهره دارند، شهود باطنی یا مکاشفه است.

وی با اشاره به وجود موانع متعدد برای شناخت گفت: انسان اگرچه وسایل کسب آگاهی و شناخت را داراست، ولی داشتن این وسائل به تنهایی کافی نیست؛ داشتن چشم و قدرت بینیایی برای دیدن اشیاء کافی نیست، بلکه علاو ه بر این نباید در مسیر بینایی انسان مانعی وجود داشته باشد تا دیدن انجام بگیرد. گاهی هم  ممکن است مانعی انسان را دچار خطای دید کند مانند این که با عینکی رنگی به شیئی سفید نگاه کند که در این صورت آنچه واقعا باید می دید را به صورتی دیگر خواهد دید .

وی در ادامه با  استناد به آیه ۸ سوره فاطر  آن را هشدار قرآن برای توجه بیشتر انسان به موضوع موانع شناخت دانست و افزود: این آیه از دلیل بدبختی مردمان گمراه سخن می گوید و بر اساس آن گروهی از مردم به خاطر آلودگی درونی دچار همسویی خواسته ها و  شهواتشان می‌شوند و این همسویی در قلب آنها اثر می گذارد  و موجب می شود که حقیقت را آن طور که باید نبینند، بلکه اعمال زشت خود را به غلط زیبا می بینند؛ چراکه  هوای نفسشان  اعمال بد آنها را  زینت داده است و آنها  نمی‌توانند شناخت درستی از اعمال خود داشته باشند.

امام جمعه مسجد جامع امام علی (ع) فرانکفورت در ادامه گفت: فطرت پاک و وجدان بیدار انسان در مراحل اولیه انحراف به کمک فهم انسان می آید و با ایجاد تردید او را متوجه احتمال خطر می کند، همانطور که قرآن کریم می گوید، اعمال انسان گاهی  با وساوس شیطانی و گاهی با  تخیلات ذهنی خود انسان زینت می شود  یعنی انسان خیال می کند که کار درستی می کند در حالی که آن کار در واقع نادرست و زشت است و  انسان در چنین موقعیتی هیچ موعظه ای را  نخواهد پذیرفت  و انتقاد پذیر نیز نخواهد بود و راهنمایی ‌های فطرتش نیز نادیده گرفته می‌شود و در نتیجه هیچ وقت مسیر زندگی خود را تغییر نخواهد داد. چنین انسانی قدرت تجزیه و تحلیل اعمال خود را  نیز از دست می دهد  و به همین دلیل از نتایج کارهای زشت خود نیز  هراسی نخواهد داشت.

مدیر و امام مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت در خطبه دوم گفت : خوشبختانه اخبار محافل سیاسی حکایت از اراده جدی سازمان ملل برای نظارت دقیق در آتش بس کشور یمن  دارد  که البته نتیجه آن برگشت امنیت جانی و اجتماعی افراد مظلوم این کشور  است. به هر حال صدای مظلومین شنیده می شود و هر انسانی  به دلیل اخلاق انسانی یا دینی  با مظلومان همدردی خواهد کرد و من از همه کسانی که در تامین امنیت مردم مظلوم یمن قدمی برداشته و یا حرکتی خواهند کرد تشکر  می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha