شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کریمیان

حوزه/رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: ما از سال ۴۲ خاطراتی را جمع آوری کردیم که نشان می داد طلاب مدرسه علمیه معصومیه بیرجند صحبت های امام را دست نویس می کردند و به همین خاطر عمال رژیم پهلوی قصد حمله به این مدرسه را داشتند که به همین خاطر این حوزه تعطیل می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، مجید کریمیان رییس حوزه هنری خراسان جنوبی، شب گذشته در مراسم شب خاطره شهدای هفتم بهمن بیرجند، اظهار داشت: در سال 42 با وجود اینکه شهر زیر چکمه های پهلوی بوده و نیمی از شهر پادگان و نیم دیگر را خاندان عَلَم تحت سلطه داشته اند اما مردم مظلوم بیرجند هیچ موقع دفاع از انقلاب را رها نکرده اند.

وی عنوان کرد: ما از سال 42 خاطراتی را جمع آوری کردیم که نشان می داد طلاب مدرسه علمیه معصومیه بیرجند صحبت های امام را دست نویس می کردند و به همین خاطر عمال رژیم پهلوی قصد حمله به این مدرسه را داشتند که به همین خاطر این حوزه تعطیل می شود.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شهر بیرجند که نظارت قوی بر آن حاکم بوده کار انقلابی کردن بسیار سخت بوده، گفت: هرچه به پیروزی انقلاب بیشتر نزدیک می شویم محافل ضد رژیم پهلوی بیشتر می شود و تاریخ منور بیرجند کمتر بازگو می شود.

کریمیان یادآور شد: از فروردین 57 به بعد، شاهد اتفاقات علنی و میدانی هستیم و از شهریور ماه شاهد تظاهرات عظیم دانش آموزی هستیم.

وی با بیان اینکه اگرچه برای بیان تاریخ جنوب خراسان کوتاهی صورت گرفته است اما کتاب هایی در این زمینه به چاپ رسانده ایم، متذکر شد: هرچند کوچک اما قدمی در این راستا برداشته شده است.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: عدم تقید به قله ها و افتخارات این مرز و بوم، قطع به یقین به ضرر استان است و اینکه بیرجند را با شهرهای دیگر اشتباه می گیرند، علتش ما مسئولین هستیم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha