جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فاطمیه

استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد یکی از الگوها و درس های ماندگار حضرت فاطمه زهرا(س)برای بشریت را صبر و استقامت هنرمندانه در برابر مشکلات معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، فاطمه نظیر با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) اظهار کرد: حضرت زهراء(س) سرمشق ائمه(ع) و همه مؤمنان عالم است که در توقیع شریفی که از ناحیه امام زمان(عج) صادر شده،  چنین آمده است: «و فی ابنة رسول الله لی اسوة حسنه»؛ در دختر رسول خدا برای من الگویی نیکو است.

وی افزود: دقت در این روایت ما را نسبت به جایگاه حضرت زهراء(س) آگاه می کند و تا حدودی شخصیت آن حضرت را برای ما تبیین می نماید و وقتی آن حضرت الگو و حجت بر ائمه هستند به طریق اولی الگو و سرمشق بر ما نیز می باشد؛ بنابراین درس گرفتن از محضر ایشان برای ما ضروری است.

استاد حوزه علمیه خواهران یزد تأکید کرد: فاطمیه فرصت مغتنمی است که در آن می توان علاوه بر تعظیم شعائر و عرض ارادت به محضر سیده نساء العالمین و بی بی فاطمه زهراء(س) و دیگر معصومین(ع)روش هنرمندانه زیستن را از حضرت زهرا(س) آموخت.

نظیر بیان کرد: در سال پنجم بعثت، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به دنیا آمدند و آن زمان اوج اذیت و آزار مشرکین مکه نسبت به پیامبر بود و حضرت فاطمه(س)  در شعب ابی طالب و در زمان محاصره اقتصادی دشمن، 5 ساله بودند و در ده ساله ابتدای بعثت پیامبر ، مشرکین بیش از نود جنگ بر پیامبر تحمیل کردندکه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) شهادت تمام اقوام را تحمل کردند.

وی ادامه داد: همه مشکلات زندگی حضرت زهراء(س) را می توان با این بخش از زیارت نامه حضرت تبیین نمود: يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً ؛ ای کسی که خدا تو را آفرید و پیش از آفریدنت تو را امتحان کردو تو را در آنچه امتحان کرد ثابت و صابر یافت».

این استاد برجسته حوزه خواهران یزد تصریح کرد: شیوه راهبردی حضرت زهراء(س) در مقابل این همه سختی و مشکلات، صبر و استقامت هنرمندانه و زیبایی بوده که ایشان از خود بروز داده اند و آن حضرت با رفتارهای صبورانه خویش، بزرگترین درس عملی را در برابر مشکلات برای همگان به نمایش گذاشته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha