جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار جانشین معاون اجتماعی نیروی انتظامی کشور با امام جمعه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر آنچه به عقل ضرر و اراده انسان را از بین می برد توسط دین اسلام حرام اعلام شده است، گفت: ترویج قمار آثار مخرّب زیادی در جامعه دارد و زمینه فساد را نیز فراهم می کند لذا باید قبل از پیشرفت جلوی آن گرفته شود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با جانشین معاون اجتماعی نیروی انتظامی کشور، با اشاره به اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، اظهار کرد: در اسلام "پیشگیری زمینه ای" از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه هر آنچه به عقل ضرر و اراده انسان را از بین می برد توسط دین اسلام حرام اعلام شده، افزود: ترویج قمار آثار مخرب زیادی در جامعه دارد و زمینه فساد را نیز فراهم می کند لذا باید قبل از پیشرفت جلوی آن گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسیاری از فضایل اخلاقی که باید در جامعه رعایت گردد نیز پیشگیری زمینه ای است، خاطر نشان کرد: اگر پیشگیری زمینه به موقع در جامعه صورت گیرد، فسادی را شاهد نخواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن تأکید بر اینکه در برخی مواقع متاسفانه تقلید از بیگانه زمینه فساد را فراهم کرده، گفت: امروز فضای مجازی بسیار مهم است، البته نسبت به این موضوع به وظیفه عمل نشده، زیرا با شرایط زمان پیش می رویم یعنی اینکه نباید فضای مجازی را به دست دشمن دهیم.

وی ادامه داد: ما چیزی کم نداریم بلکه به لطف خدا دارای جوانانی مبتکر، فعال و آماده هستیم از جلمه دستاوردهای انقلاب اسلامی این است، کشوری که در چهل سال قبل در ردیف کشورهایی بود که انواع و اقسام موارد را باید خارجی ها اداره می کردند اما اکنون به جایی رسیده است که در برخی علوم جزء 5 الی 10 کشور برتر دنیاست.

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: کمک نکردن به موقع دولتمردان به جوانان و عدم برنامه و فکر باعث شده تا در یک مورد سرنوشت ساز که همان فضای مجازی است عقب بیفتیم و این ابزار را در دست دشمن قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: باید امکانات، کمک و شرایط به نحوی توسعه پیدا کند که فضای مجازی مال خودمان باشد نه دشمن.

وی افزود: اصولا مکتب انبیاء از دورن نمود پیدا کرده، عقل را بیدار و راه هدایت را نشان می دهد و این یعنی پیشگیری از وقوع فساد، اما دشمنان همه این موارد را گرفته و استبداد داخلی و خارجی را به ما داده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: در وضع موجود نیروی پر افتخار ناجا که ده ها مسئولیت بر روی گردنش است، به عنوان یک نیروی امین و مقتدر مطرح می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه اگر زمینه ها توسط مسئولین ذی ربط فراهم می شد کار نیروی انتظامی کمتر می بود، گفت: می توان از وقوع انحرافات فردی جلوگیری کرد، اما بسیاری از این انحرافات، رنگ سیاسی، تهاجم، باند و باندبازی و همچنین براندازی دارند، لذا از طریق یک فساد چندین تیر رها می شود که هم جوان فاسد گردد و هم تهاجم و... اجرا گردد، لذا وظیفه نیروی انتظامی بسیار سخت و دشوار است.

وی با بیان اینکه با وجود تمامی این موضوعات اما باز هم می شود پیروز میدان ها بود، اما باید جلوی فساد و تهاجم بیگانه را بگیرید، گفت: بیش از 80 درصد اقدامات پلیس امر به معروف و نهی از منکر است، لذا بارها بر قصد قربت تأکید کرده ام و امیدوارم شما نیز در این راه موفق و پیروز باشید.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha