شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امور مالیاتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از دیدگاه اسلام و تعبیر قرآن، جایگاه اقتصاد مانند جایگاه خون در بدن است و همان طور که اگر فشار خون پایین آید، زانو های انسان خم می شود، اقتصاد جامعه نیز این گونه است، لذا مدیران و مسئولانی که در این قسمت کار می کنند باید توجه داشته باشند که برای جامعه بانک خون هستند و نباید به هیچ وجه راضی شوند که زانوی جامعه خم گردد.

به گزارش خبرنگار«حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیر کل و مدیران امور مالیاتی استان اظهار کرد: دشمن، دشمن است و بار اولی نیست که برای ایران اسلامی خواب های آشفته می بیند، بلکه از همان اول انقلاب می گفتند این انقلاب را در عرض 3 ماه، 6 ماه، یک سال، دو سال و... سرنگون می کنیم و تاکنون نیز بارها خود را آزمایش کرده و در نهایت خود را رسوا کرده‌اند.

وی افزود: همه در فتنه 88 دیدید، دشمنان به دلیل اینکه زمینه را مساعد سرنگونی می دیدند، دیگر با زبان دیپلماسی حرف نمی زدند و شمشیرها را برای براندازی نظام از رو کشیدند، اما همانند دیگر فتنه ها، آن فتنه نیز پشت سر گذاشته شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در همان زمان، خبرنگاری از وزیر خارجه انگلیس پرسید که چرا خود را رسوا کردید در حالی که مدام حرف از براندازی می زدید، که وزیر خارجه انگلیس اینگونه پاسخ داد " ما همه اقداماتی را که مساوی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، انجام دادیم، اما چه کنیم که خدا هم ایرانی بود."

وی تصریح کرد: اگر ما از درون خود را اصلاح کنیم و بر اساس آرمان های انقلاب و قانون اساسی و الگویی که رهبر انقلاب ترسیم می کنند،عمل کنیم برای آن ها چنین تفکری پیش نمی آید.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: تجربه نشان داده در هر زمانی که به اسلام، عقیده، تفکر و قانون اساسی خود عمل کرده‌ایم و نصایح رهبر انقلاب را به گوش گرفتیم، دشمنان ساکت و رام شده اند، اما هرزمانی که به صورت سلیقه ای عمل کردیم آن ها پررو شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: به لطف خدا این موضوعات نیز پشت سر گذاشته می شود، البته باید بدانیم دشمنان زودتر از 22 بهمن و در 13 دی نقشه خود را کشیده بودند که عکس جواب داد و شاهد اتفاقات فرانسه، انگلیس و آمریکا بودیم.

وی بیان کرد: امروز دشمنان حال و روز خوبی ندارند، اما ما متاسفانه مرغ همسایه را غاز می پنداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مدیران اداره مالیات گفت: مجموعه شما به نحوی دست اندکار مسائل اقتصادی است و امروز نیز جنگ، جنگ اقتصادی است و اگر به آن جایگاه فرهنگی که در دین و ایمان اشاره شده، توجه کنیم، می توانیم همه مسائل را هضم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مشکل ما در عدم رعایت قانون است، اضافه کرد: قوانین لازم در تولید و همچنین مسائل مدیریت در رساندن کالا و اجناس و کنترل ورود قاچاق و کالاهای نامطلوب رعایت نمی گردد.

امام جمعه بیرجند گفت: ما به برکت محاصره های اقتصادی بعد از انقلاب، توانستیم طی چند سال در بسیاری از علوم دانش بنیان قابل قبول در سطح جهان که در انحصار 10 الی 7 کشور بود، دست یابیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: اگر محاصره اقتصادی صورت گرفت و ما به وظیفه خود عمل نکردیم و بی عدالتی، اختلاس و حقوق های نجومی گسترش پیدا کرد، طبیعتا در جامعه آثار  سویی به وجود می آید، اما اگر به عنوان یک فرد انقلابی به دنبال کار باشیم و در انجام وظیفه صادق بوده و عدالت که محور قانون اساسی است را رعایت کنیم، نه تنها ضرر نمی کنیم بلکه باعث می شود تا ساخته شویم و این ساخته شدن بازتاب جهانی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این مشکلات امروز آزمایش الهی است، گفت: وقتی از توحید و عشق به خدا، دَم می زنیم، این آزمایش ها باعث می شود تا نتیجه کارمان را در کف دستمان قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: از دیدگاه اسلام و تعبیر قرآن کریم، جایگاه اقتصاد به مانند جایگاه خون در بدن است و همان طور که اگر فشار خون پایین آید، زانو های انسان خم می شود، اقتصاد جامعه نیز این گونه است، لذا مدیران و مسئولانی که در این قسمت کار می کنند باید توجه داشته باشند که برای جامعه بانک خون هستند و نباید به هیچ وجه راضی شوند که زانوی جامعه خم گردد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه با کار جهادی، ابتکار، اقتصاد مقاومتی و نظریه پردازی در مشکلات می توان بر مشکلات فائق آمد، گفت: این مسائل پشت سر گذاشته می شود و به لطف خدا از این آزمایش نیز پیروز خارج خواهیم شد، همچنین از هر آزمایشی که بیرون می آییم مسلما مقاوم تر می شویم زیرا تجربه، بهترین تعلیم را به دنبال دارد که در آینده باید چه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: دشمن ما دشمنی است که شناسنامه خود را معرفی کرده و می گوید همه گزینه ها بر روی میز قرار دارد، و این یعنی اینکه از هر راهی وارد خواهند شد، لذا ما نیز باید از هر راهی که وجود دارد در مقابل آن ها بایستیم.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha