شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تهذیب مدرسه علمیه قروه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه خواستار توسعه و تهجیز کتابخانه های حوزه ها و مدارس علمیه استان ها و شهرستان های دور افتاده شد.

حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند چاپ کتب دینی و فقهی از نظر کمّی و کیفی رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشته است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه ادامه داد: طلاب و طالبان علوم دینی به راحتی می توانند به کتب مورد نیاز خویش دسترسی داشته باشند، البته بازهم در این زمینه کمبودهایی در بحث کتب حوزوی وجود دارد که نباید منکر آن شد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه طلاب باید تنها به مطالعه کتب های ارائه شده توسط اساتید حوزوی اکتفا نکنند، بیان داشت: گستردگی علوم به حدی است که تنها با مطالعه چندین و حتی صدها کتاب معین نمی توان گفت که بار علمی و معرفتی مخاطب بالا رفته است، در دین اسلام به ویژه در مذهب حقه شیعه کتب فقهی زیادی داریم که طلبه ها نباید از مطالعه آنها غافل باشند.

حجت الاسلام رضایی به آثار ارزشمند علامه شهید مطهری اشاره کرد و بیان داشت: طلاب مطالعه آثار شهید مطهری را فراموش نکنند، زیرا با مطالعه آثار ارزشمند و نفیس این بزرگمرد، طلبه و روحانی به جواب بسیاری از پرسش های خود خواهد رسید. از سوی دیگر برای جوابگویی به شبهات بسیار دشمنان استفاده از آثار و افکار شهید مطهری بهترین و کامل ترین روش برای مقابل با این تفکرات التقاطی می باشد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه ادامه داد: البته منظور این نیست که کتاب و آثار ارزشمند شهید مطهری تنها در حوزه ها و مدارس علمیه باید تدریس و مطالعه شود، بلکه نسل جوان به ویژه دانشجویان نیز باید با افکار و آرا این علامه بزرگ آشنایی کامل داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی دیگر از کارهای مهمی که مسئولان حوزوی باید اهتمام خاص و ویژه ای روی آن داشته باشد، بحث تهجیز کمی و کیفی کتابخانه های حوزه ها و مدارس علمیه در استان ها و شهرستان های دورافتاده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه در پایان سخنان خود تاکید داشت: از این رو امیدواریم که به زودی شاهد توسعه کمی و کیفی کتابخانه های مدارس علمیه در سطح کشور به ویژه در سطح استان کردستان باشیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha