شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بندرترکمن:

حوزه/ قانعی ، علل همه انحرافات سیاسی و اعتقادی را رفتارها و تصمیم گیری هایی ناشی از عدم بصیرت دانست و تقوا پیشگان را اهل بصیرت معرفی کرد و گفت: پرهیزگاران و تقواپیشگان هنگامی که گرفتار وسوسه های شیطان می شوند، به یاد خدا افتاده و در جهت رضایت او قدم برمی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، اشرف قانعی زارع در جمع مربیان حلقات صالحین شهرستان بندرترکمن، بیان کرد: بنده واقعی خدا کسی است که تمام کارها را به نیت تقرب به او انجام دهد، اگر چه عملی به ظاهر ساده، دنیوی و مادی باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران بندرترکمن ادامه داد: خداوند در میان تمام آفریده هایش انسان را شریف خلق کرد، تا بتواند با اراده، اختیار و انتخاب آزادانه اسماء حسنای الهی را کسب نماید.

این کارشناس فرهنگی، خوش اخلاقی را مایه قرب به خداوند دانست و اذعان کرد: اخلاق بندگی تنها در عبادت خلاصه نمی شود بلکه براساس آموزه های قرآنی، اگر اخلاق بندگی نباشد پیکره وجودی انسان تباه است، انسان وارسته در جهت رضایت خداوند قدم برمی دارد و در جهت کسب تقوای الهی تلاش می کند، لذا معیار سنجش انسان در دنیا و آخرت تقواست.

قانعی زارع در بخش دیگری از سخنان خود، علل همه انحرافات سیاسی و اعتقادی را رفتارها و تصمیم گیری هایی ناشی از عدم بصیرت دانست و تقوا پیشگان را اهل بصیرت معرفی کرد و افزود: پرهیزگاران و تقواپیشگان هنگامی که گرفتار وسوسه های شیطان می شوند، به یاد خدا افتاده و در جهت رضایت او قدم برمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در گذر تاریخ، جوامع گوناگون بشری با شرایطی همچون درهم آمیختگی حق و باطل و رویارویی با فتنه های بزرگ مواجه شده بودند، فتنه هایی که پیامدش انحراف مردم از مسیر حق بود.

این کارشناس فرهنگی اضافه کرد: امروزه دشمنان اسلام با در آمیختن حق و باطل و ایجاد شک و شبهه به دنبال دور ساختن جوامع اسلامی از مسیر کمال و فرهنگ اصیل اسلامی هستند، بنابراین با بصیرت افزایی افراد و مقاومت و پایداری در مقابل اهداف شوم دشمن، می توان از نظام دفاع کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha