جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زایری

حوزه/ حجت الاسلام زایری گفت: امروز در کشورعده‌ای بجای تبعیت از ولایت دینی برای حل مشکلات جامعه دنبال کدخدا هستند و حال آن‌که عمل به سفارشات ائمه (ع) خود گره‌کشای مشکلات کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام وحید زایری در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب، بیان داشت: در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) معرفت و معنویت بسیار بالایی نهفته است و مطالعه آن برای ما لازم است، در بخشی از این خطبه حضرت صدیقه طاهره(س) بعد از حمد وستایش خداوند متعال، اخلاص را تاویل و مفهوم خارجی آن می‌داند.

وی اضافه کرد: عمل به دستور خدای متعال در همه شئون زندگی لازم و ضروری است و خدای متعال باید در زندگی ما نقش مؤثر داشته باشد و انتخاب حکماء مسلمین هم باید به دستور خدا باشد، وگرنه مصداق شرک است، هر چند آن فرد را مسلمانان انتخاب کرده باشند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب افزود: باید لااله الا الله در زندگی ما ثصورت عملی تحقق یابد و معنای آن این است که فقط ذات الهی در انسان تصرف نماید وغیر از ذات او تصرف و دخالتی در انسان نداشته وباید تمام شئون بشر رنگ خدایی بگیرد.
وی تصریح کرد: اگر کسی غیر خدا را در اعمال انسانی نفی کند اما در عالم خارج در تعیین حاکم و امام بعد از پیغمبر بدون اذن و دستور خداوند متعال عمل کند مرتبه‌ای از مراتب شرک مجسم شده و ضد توحید تحقق یافته و توحید به معنای واقعی کلمه واقع نشده است.
حجت الاسلام زایری اخلاص را تاویل کلمه توحید عنوان کرد و گفت: اخلاص تاویل کلمه توحید واقع شود یعنی اینکه در قانون‌گذاری، انتخاب حاکم، در مسائل تربیتی حب وبغض، کار و فعالیت باید رضایت خداوند متعال در نظر گرفته شود.


وی ادامه داد: امام رضا(ع) در ضمن حدیثی تحقق توحید در زندگی انسان را اطاعت از دستورات الهی عنوان می‌کند و اگر در جامعه‌ای هر چند حاکم آن جامعه به عدالت رفتار کند، اما انتخاب وی از راه غیر دینی باشد چنین حکومتی شرک است.
وی افزود: حضرت زهرا(س) با خطبه‌های آتشین خود به گوش دنیا رساند که تحقق عبادت خدای متعال و بندگی وی فقط تحت حاکمیت الهی و تحت تربیت انسان صالح ممکن است، اما متاسفانه عده‌ای با انتخاب ناقص خود و برزمین گذاشتن سفارش پیامبر الهی و آنچه که خداوند متعال معین فرموده بود، حاکمیت دینی را از دست دادند.


حجت الاسلام زایری عنوان داشت: امروز در کشور هم عده‌ای بجای تبعیت از ولایت دینی برای حل مشکلات جامعه دنبال کدخدا هستند و حال آن‌که عمل به سفارشات ائمه(ع) خود گره‌کشای مشکلات کشور خواهد بود.
وی اهداف انقلاب را همان اهداف ائمه(ع) عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) همان اهداف رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) را دنبال می‌کند و اگر امروز بیان می‌کنیم که با ظهور امام زمان(عج)، فقر و فساد از بین می‌رود بدلیل این است که مردمی که تحت حکومت و تربیت انسان معصوم قرار گیرند مشکلات‌شان حل خواهد شد و ما هم باید زمینه ظهور و حکومت امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha