جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه فردوس

حجت الاسلام و المسلمین بابایی با اشاره به کمبود بودجه در حوزه های علمیه، گفت: برای کار تبلیغ دین، تقویت اسلامیت نظام و روشنگری در جامعه، بودجه ی مناسبی مورد نیاز است، ولی متاسفانه بودجه های حوزه ها و مراکز فرهنگی کاهش پیدا کرده است

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» از بیرجند، گفت: توسعه تبلیغ و ارائه مباحث اخلاقی از نیازهای مهم جامعه است.

وی ادامه داد: اخلاق و تقوا در بین مبلغان و روحانیون دینی از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است، به طوری که ارتباط مبلغان و روحانیت حوزه های علمیه با معارف، ادعیه و قرآن باید مستمر و همیشگی باشد، که خود‌سازی شرط مهم اثرگذاری تبلیغ در بین طلاب است.

امام جمعه فردوس، سرمنشا ایجاد انقلاب دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: وقتی انقلاب ما انقلاب اسلامی است و دین پایه نظام قرار گرفته، باید به تبیین آن در جامعه توجه شود تا نسل امروز هم به خوبی آن را درک کنند.

 بابایی با اشاره به کمبود بودجه در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: برای کار تبلیغ دین، تقویت اسلامیت نظام و روشنگری در جامعه، بودجه ی مناسبی مورد نیاز است، ولی متاسفانه بودجه های حوزه ها و مراکز فرهنگی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: دشمنان با تبلیغات منفی علیه روحانیت و حوزه ها درصدند پایه اصلی انقلاب را تضعیف کنند، برای همین روی بودجه های کمی هم که برای روشنگری مردم در جامعه گذاشته شده، مانور می دهند، ولی مردم ما به خوبی با این نقشه های دشمنان آگاهند و همیشه بصیرت خود را نشان داده اند.

امام جمعه فردوس تاکید کرد: تمدن غرب ازنظر بنیادی دچار اوفول شده است و با چالش های مختلفی رو به رو  است، لذا از این فرصت باید استفاده کرد و  اگر قرار است تحولی در عرصه تمدنی دنیا اتفاق بیفتد، حوزه‌های علمیه باید پیشگام بوده و معارف غنی و پربار اسلامی را به جهانیان عرضه کنند.

 بابایی عنوان کرد: حوزه در برابر تبلیغ و فعالیت استکبار رسالت مهمی بر عهده دارد؛ اگر افق و اهداف حوزه بلند باشد، انگیزه فعالیت و برنامه‌ریزی نیز در بین حوزویان بیشتر می‌شود.

وی افزود: حوزه علمیه تنها مرکزی است که فرهنگ اهل بیت(ع) را از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون گسترش داده و آنچه که مردم  از دین فرا گرفته اند، به برکت تلاش های علما و روحانیت است.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha