چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیادملی بازیهای یارانه ای

حوزه/ نگاه جدیدی که بنیاد به بازی دارد، تحت عنوان «سواد بازی» از مهمترین کلان پروژه های بنیاد درسالهای آینده خواهد بود. در همین رابطه مسائل مختلف محتوایی تدوین شد ودر سالهای آینده این راهبرد و بحث محتوایی آن نهایی خواهد شد.

 حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیادملی بازی های رایانه ای در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، با اشاره به تعامل دو نهاد حوزه و بنیاد ملی بازیهای رایانه ای برای هم فکری و هم افزایی بیشتر گفت: معتقدیم بازی های ویدئویی در کشور از نظر میزان تأثیر گذاری و مصرف، پررنگ تر از هر کالای دیگر از نظر فرهنگی شده، به همین دلیل ارتباط و هم افزایی بنیاد و حوزه می تواند کمک قابل توجهی برای رصد و پالایش این بازیها کند.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد در حال حاضر 28 میلیون مصرف کننده درکشور در بحث بازیهای رایانه وجود دارد و در کنار این قضیه، بحث اقتصادی که می تواند بسیار مورد اهمیت باشد.

کریمی قدوسی اظهارداشت: هم اکنون شاهد پدیده های نو ظهور در بازیهای کامپیوتری هستیم که اگر بین متولی بازی و حوزه، پیوند و هم فکری نباشد، می تواند تفسیرهای جدیدی ایجاد کند.

مدیر عامل بنیادملی بازیهای رایانه ای با اشاره به دیدار اخیر مدیر عامل بنیاد ملی بازیها و مدیر حوزه های علمیه، گفت: در این دیدارها ضمن اینکه قرار شد حوزه و بنیاد در قالب یک سری جلسات متمرکز به وحدت رویه در خصوص بازیهای رایانه ای برسند، برای اینکه بتوانیم موضوعات حوزه بازی را مشخص کنیم و آن را در قالب درس خارج و استفتائات در حوزه مطرح کنیم، قرار شد همکاری های مشترک در قالب مؤسسات فرهنگی رسانه ای هنری انجام بگیرد.

 وی ادامه داد: دلیل این همکاری این است که متوجه شدیم که اخیرا حوزه و طلاب وارد بحث بازیهای رایانه ای شده و در این عرصه درحال فعالیت هستند و در همین رابطه بنیاد می تواند نقش سازنده تری به طلاب دهد تا شناخت بیشتری نسبت به بازی ها پیدا کرده و بتوانند در ادامه راه صاحب نظر در عرصه بازی شوند. معتقدیم بازیهای رایانه ای موضوع جدید است و لازم است دربخش های مختلف به  آن پرداخته می شود.

کریمی قدوسی با شاره به بازی های تولیدشده در داخل کشور گفت: بازی های رایانه ای ایرانی که در داخل ساخته می شود، جزء موارد خاص  و در راستای فرهنگ کشور است.

 مدیر عامل بنیادملی بازیهای رایانه ای با بیان اینکه سهم کشور در این سالهای اخیر از کل بازی های ویدئویی فروخته شده در داخل کشور، 15درصد بوده، ادامه داد: این درحالی است که در سال 94، این سهم 11 درصد بوده است و جای بسیار خوشبختی است که در طول دو سال، 4 درصد در فروش بازیها رشد داشته ایم.

وی بابیان اینکه در حال حاضر حجم بازار در بحث بازیهای رایانه ای دو برابر شده، گفت: در طول سال، سهم فروش بازیهای داخلی از بازار در داخل کشور 60 تا 70 میلیارد تومان است.

 کریمی قدوسی ابراز داشت: اگر چه فعلا عمده بازیهای داخل کشور، خارجی است و سهم بازیهای ایرانی 15 درصد است، ادامه داد: این اتفاق مهم درحالی به وجود آمده که درمدت 10 سال تصمیم جدی گرفته شد وارد ساخت بازیهای رایانه ای شویم و پیشرفت از صفر به 15 در مدت زمان 10 سال، رشد خوبی است.

مدیر عامل بنیادملی بازیهای رایانه ای با اشاره به مشکلات فنی بازیهای کامپیوتری و رشد خوب در بازیهای موبایلی و فروش بازیهای موبایلی گفت: معتقدیم به لحاظ فنی و به دلیل گسترده گی محتوایی در بحث بازایهای کامپیوتری مشکلاتی وجود دارد و سعی داریم این مشکلات در آینده نزدیک برطرف کنیم.

وی با اشاره به عدم مطابقت بعضی از بازی های رایانه ای مانند بازی های رایانه ای آرایش با فرهنگ اسلامی ایرانی، گفت: برای مراقبت از این موضوع مهم، دو هدف و راهبرد در بنیاد ملی بازیها در دستور کار قرار گرفت.

کریمی قدوسی ادامه داد: راهبرد اول تنظیم مقررات نظام رده بندی سنی برای بازیها است، این کار  8 سال شروع شد و در ادامه قرار است قوی تر از گذشته با قوت بیشتری به کار خودش ادامه دهد.

مدیر عامل بنیادملی بازی های رایانه ای گفت: مهمتر از این مسئله، طراحی راهبرد کلان سواد بازی است، البته این مسئله تا حالا مورد غفلت قرار گرفته، ولی در راهبرد جدید، به این امر و راهبرد به خصوص در بازیهای آرایشی که مستقیم با فرهنگ جوانان ایرانی در هر رده ای از سن در ارتباط است، توجه جدی خواهد شد.

 وی افزود: سواد بازی تنها برای این نیست که چه بازی، بدرد چه سنی می خورد، بلکه برای بازی مانند آرایشی به دلیل نکات فرهنگی که دارد، به شدت مورد توجه جدی خواهد بود.

کریمی قدوسی گفت: نگاه جدیدی که بنیاد به بازی دارد، تحت عنوان «سواد بازی» از مهمترین کلان پروژه های بنیاد درسال های آینده خواهد بود، در همین رابطه مسائل مختلف محتوایی تدوین شد ودر سالهای آینده این راهبرد و بحث محتوایی آن نهایی خواهد شد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha