جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: طلاب و مبلغان، انفاق را برای افراد جامعه نیز تبیین کنند تا بانهادینه کردن انفاق های واجب و مستجب از قبیل زکات، خمس و صدقه برکات آنها در جامعه بروز و ظهور پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام  والمسلمین محمدکارگر شورکی در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد ضمن گرامیداشت و تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: در روایتی از حضرت زهرا(س) آمده که فرموده اند : از دنیای شما  سه چیز محبوب من است ،  و آن سه چیز تلاوت قران ،‌نگاه به چهره رسول خدا(ص)‌ و انفاق در راه خداست.

وی مدیران و طلاب را به قرائت قرآن در شرایط مختلف به خصوص تعقیبات نماز و بهره مندی از آثار و فواید قرائت تک تک آیات توصیه کرد و افزود: در صفحه (637)  تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین آقای قرائتی ، ذیل سیمای سوره توحید آمده است؛‌ تلاوت این سوره به عنوان یکی از تعقیبات نماز به شمار آمده و در روایات می خوانیم هر کس تلاوت آن را بعد از هر نماز ترک نکند، خداوند خیر دنیا و آخرت را به او می دهد  ضمنا او  و  والدین و فرزندانش را می آمرزد. در واقع با قرائت این سوره کوتاه،  غفران و بخشش الهی به همراه خیر دنیا وآخرت شامل این چهار گروه خواهد شد .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد : حضرت زهرا(س)‌  با توجه به اینکه خود قران ناطق بودند  و اشراف کامل بر محتوای قران  داشتند فرمودند:‌ اشتیاق من در این دنیا، تلاوت کتاب الله ( قران )‌ است.

  حجت الاسلام والمسلمین کارگر ادامه داد: هر چه درجه و معرفت انسان نسبت به قرآن افزایش یابد، علاقه و انس به قران نیز افزایش می باید و تدبر و عمل نسبت به قران هم بیشتر  و ماندگار تر خواهد شد .

وی با تأکید به اینکه نگاه به چهره رسول الله(ص)‌ برای حضرت زهرا(س) از محبوب  ترین چیزها بود، افزود: متأسفانه  پس از رحلت رسول الله(ص)،‌ دشمنان  به حضرت زهرا(س) بی‌حرمتی ها، ظلم ها و اذیت های  زیادی کردند تا حضرت به شهادت رسید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود انفاق در را خدا را از دیگر محبوب های حضرت زهرا(س) دانست و ادامه داد: در زندگی  این بزرگوار،  نمونه های فراوانی از این انفاق به چشم می خورد که در تاریخ نیز به ثبت رسیده است و انفاق  لباس در شب عروسی توسط حضرت زهرا(س) از نمونه های انفاق ایشان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی تأکید کرد: انفاق حضرت زهرا(س)‌ سرمشقی در زندگی ماستو علاوه بر اینکه عامل به این امر خواهیم بود، لازم است طلاب و مبلغان،  انفاق را برای افراد جامعه  نیز تبیین نمایند تا بانهادینه کردن انفاق های واجب و مستجب از قبیل زکات، خمس، صدقه و... برکات آنها در جامعه بروز و ظهور پیدا کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha