پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در اجلاسیه نیروهای مسلح کنگره بزرگداشت شهید حسن باقری افشردی به تشریح نقش این شهید در به وقوع پیوستن مرحله‌ای جدید در انقلاب اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در اجلاسیه نیروهای مسلح کنگره ملی بزرگداشت شهید حسن باقری افشردی که پیش از ظهر امروز در سالن سینما سرباز اسلام تبریز برگزار شد،‌ بیان داشت: نیروی دریایی ارتش یک نیروی راهبردی است که در عرصه دفاعی و بین‌المللی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی افزود: با توجه به آمادگی بالای نیروهای مسلح کشورمان، دشمن توان مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد اما اگر تهدیدی متوجه کشور ما شود، تهدیی دریا محور خواهد بود و ممکن است دشمن از طریق دریا کار خود را آغاز کند که به حول قوه الهی نخواهد توانست فکر تجاوز به این کشور پهناور اسلامی را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی ضمن خوشامدگویی به امیر دریادار سیّاری، معاون هاهمنگ کننده ارتش، افزود: دریادار سیاری جزو نیروهایی هستند که در آغازین روزهای دفاع مقدس به صورت تن به تن با دشمن جنگیدند.

حجت‌الاسلام  آل‌هاشم در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تشریح ویژگی‌های شیهد حسن باقری افشردی پرداخت و گفت: شهید باقری به قدری بافکر و طراح و استراتژیست جنگی قدرتمندی بود که سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در خصوص او می‌گوید: «حسن واقعا مثل یک رهبر بود؛ او بهشتی جنگ بود؛ او پرورش دهنده همه ما(فرماندهان قدیمی جنگ) بود».

وی اضافه کرد: شهید باقری که در ابتدا به عنوان خبرنگار و نویسنده در روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد، توسط مقام معظم رهبری کشف و به عنوان یک استعداد برتر در فضای رسانه‌ای به مسئولان اطلاعاتی جنگ معرفی می‌کنند.

امام جمعه تبریز به نقش کلیدی شهید حسن باقری در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و افزود: شهید باقری وقتی در پوشش خبرنگار به الجزایر می‌رود، با حضور در آن اجلاس و اطلاع رسانی دقیق و بدیع از مذاکرات ایران و آمریکا و حاشیه آن اجلاس، باعث می‌شود مرحله جدیدی از انقلاب اسلامی به وقوع بپیوندد. نقش شهید باقری که یکی از مردان غیور آذربایجان عزیز و ایران اسلامی ماست، فراموش نشدنی است و خوشحالیم برادر ایشان یکی از ارکان نیروهای مسلح کشورمان هستند که کنگره اصلی با حضور وی در تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha