چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محراب نماز گیلان

حوزه/ حجت الاسلام داود محسنی با اشاره به جایگاه نماز در احکام دینی و اعتلای روحی و معنوی انسان گفت: این طرح در راستای اجرای طرح جامع تربیتی حوزه های علمیه و آشنایی بیشتر طلاب با معارف و مهارت های مربوط به این موضوع جهت ترویج بهتر مفاهیم و احکام آن، در مدارس علمیه استان اجرا گردید.

حجت الاسلام داود محسنی  معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از برگزاری طرح «محراب نماز» در 14 مدرسه علمیه استان خبرداد.

وی با اشاره به جایگاه نماز در احکام دینی و اعتلای روحی و معنوی انسان گفت: این طرح در راستای اجرای طرح جامع تربیتی حوزه های علمیه و آشنایی بیشتر طلاب با معارف و مهارت های مربوط به این موضوع در مدارس علمیه استان اجرا گردید.

حجت الاسلام محسنی با بیان ضرورت کسب هرچه بیشتر معارف دینی توسط طلاب، خاطرنشان ساخت: این طلاب در آینده عموما به تبلیغ دین و معارف آن خواهند پرداخت، لذا هرچه بیشتر نسبت به فراگیری مهارت های تبلیغی آنها اهتمام داشته باشیم در آینده توفیق بیشتری در انتقال و تبلیغ مفاهیم و احکام دینی خواهند داشت.

معاون تهذیب گیلان در ادامه با اشاره به حضور اساتید مجرب جهت برگزاری طرح فوق در مدارس تصریح کرد: طرح محراب نماز طبق توافق قبلی میان معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و ستاد اقامه نماز کشور اجرایی شد. بر اساس این طرح مبلغان و اساتیدی از جانب ستاد اقامه نماز به مدارس علمیه کشور اعزام و کارگاه هایی با سرفصل های معارف نماز، انس با خدا، خشوع در نماز، انگیزه نمازو .. برگزار می شود. الحمدلله این طرح از تاریخ 2 الی 7 بهمن در 14 مدرسه علمیه گیلان برگزار و به پایان رسید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تداوم آموزش های مهارتی و تربیتی به طلاب و مبلغان مدارس علمیه، نسبت به ترویج و گسترش آموزه های دین موفقیت و دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha