جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یوسفی

حوزه/ همایش« نظام مالی اسلامی» به مناسبت بزرگداشت مقام علمی حجت الاسلام محمد نقی نظر پور ۱۴ بهمن ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا یوسفی، دبیر ستاد بزرگداشت حجت‌الاسلام والمسلمین نظرپور و دبیر«همایش نظام مالی اسلامی»، در نشست خبری، اظهار داشت: مرحوم نظرپور متولد ۱۳۴۲ بودند و در هفتم بهمن ماه سال گذشته در سانحه تصادف در مسیر نجف و در حالی که قصد حضور در همایشی را داشتند به لقاءالله پیوستند.

وی با بیان اینکه استاد نظر پور از شخصیت های برجسته علمی بودند و 8 کتاب و بیش از 86 مقاله از خود بر جای گذاشتند، گفت: اهمیت کار وی این بود که با نگاه اسلامی به مسائل مالی و پولی کشور می‌پرداختند.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه مفید ادامه داد: این شخصیت علمی در شورای فقهی بانک مرکزی، هیئت تحریره چندین مجله علمی و پژوهشی و مدیر گروه اقتصادی سازمان سمت عضو بودند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حجت الاسلام نظر پور بارها به عنوان پژوهشگر برتر در سطوح ملی و دانشگاه برگزیده شدند، تصریح کرد: رساله دکتری ایشان از رساله های برگزیده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی با بیان اینکه این شخصیت علمی در عمر کوتاه خود شخصیت موفقی بودند وروز به روز بهتر می شدند، افزود: برخی ابزارهای بانکی و پولی که در کشور داریم مرهون زحمات ایشان است؛ وی عقد استثنا را به عنوان یک ابزار بانکی مطرح کردند و همچنین خدمات بزرگ دیگری داشتند.

وی بیان کرد: فعالیت‌های ایشان عمدتا در حوزه مالی و پولی از منظر اسلام بود و در بحث توسعه نیز صاحب تالیف بودند، همچنین عنصر سرمایه اجتماعی که از مسائل مهم امروز کشور است و تا حدی مغفول مانده در قالب کتابی از سوی وی مورد توجه قرار گرفت.

دبیر علمی همایش نظام مالی اسلامی با بیان اینکه ایشان در کنار شخصیت ممتاز اخلاقی، فردی، جدی منظم، متواضع و مهربان و مورد احترام همه بودند تصریح کرد: دانشگاه مفید تصمیم گرفت تا در اولین سال ارتحال ایشان برای یادبود وی و با توجه به دغدغه و حساسیت ایشان در زمینه بانکداری و مسائل مالی، همایش نظام مالی اسلامی را برگزار کند.

وی مطرح کرد: در فرخوانی که انجام گرفت 29 مقاله از شخصیت های مختلف علمی به دست ما رسید و ۲۲ مقاله از مجموعه مقالات منتشر می‌شود و ۹ مقاله در همایش ارئه می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی تصریح کرد: این همایش روز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در دانشگاه مفید(ره) برگزار و به مباحث بازارهای مالی و مسائل پولی و بانکی خواهیم پرداخت.

وی بیان کرد: در این همایش ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی و مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی، حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای فقهی بانک مرکزی و دکتراکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

دبیرعلمی همایش نظام مالی اسلامی گفت: مراکز مختلفی چون  بانک مرکزی، بورس، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه قم، انجمن اقتصاد ایران و انجمن اقتصاد حوزه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس همچنین سازمان سمت در برپایی این همایش همکاری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha