پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار قاسمی

حوزه/فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: انقلاب اسلامی برای ما حریت و آزادگی آورد و تمام جرمی که ما امروز داریم این است که حامی مستضعفین دنیا و مخالفین مستکبرین هستیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، در جلسه تقدیر از فعالان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در برگزاری کنگره ملی شهدای استان، با بیان اینکه اگر فرهنگ شهادت زنده شود اسارت ازبین می رود، گفت: زمانی ملت ها به زانو در می آیند که از فرهنگ شهادت فاصله بگیرند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآور شد: در دوران ستم شاهی که شاه ژاندارم منطقه بود و مسئولیتی در قبال شوروی داشت، آمریکا برای مهارت بخشی از قدرت شوروی ایران را در مقابل آن مسلح کرده بود و تسلیحات نظامی از جمله جنگنده ها و «اف16» هایی که بعد از پیروزی انقلاب در امریکا بلوکه شد برای همین بوده است.

از خود اختیاری نداشتیم!

قاسمی اعلام کرد: 45 هزار مستشار آمریکایی در ایران زندگی می کردند و تمام تصمیمات با موافقت کاخ سفید و سفارت آمریکا در ایران انجام و ابلاغ می شد.

وی با اشاره به اینکه اگرچه به ظاهر حاکم بودیم اما از خود اختیاری نداشتیم، عنوان کرد: هرچند انتقاداتی امروز به حضور مستشاری در کشورهای منطقه وارد است، اما در آن دوران در جنگ با فلسطین و لبنان نیروهای نظامی به کمک اسرائیل فرستاده شد، درواقع به کمک مستکبرین می رفتیم و کمک حال آنان بودیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در ظاهر قضیه قوی بودیم اما کاملا سرسپرده بودیم، گفت: فرهنگ مقاومت و ایستادگی را در کشور کشته بودند و علما و افرادی که انتقاد می کردند را زندانی و تبعید می کردند.

قاسمی متذکر شد: انقلاب اسلامی برای ما حریت و آزادگی آورد و تمام جرمی که ما امروز داریم این است که حامی مستضعفین دنیا و مخالفین مستکبرین هستیم.

شهدا باعث زنده کردن روح مقاومت و ایستادگی در جامعه می شوند

وی اضافه کرد: جرم ما این است که 40 سال ایستادگی کردیم و منشأ بیداری اسلامی در منطقه هستیم و به همین منظور باید محاکمه شویم تا دیگران حساب کار خود را بکنند چراکه از نظر امریکایی ها حتما باید تسلیم ابرقدرتها بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهدا باعث زنده کردن روح مقاومت و ایستادگی در جامعه می شوند، بیان داشت: این کنگره ها ادامه دارد و طبق ابلاغیه هر 10 سال اجلاسیه شهدای استانی در صورت فراهم بودن شرایط باید برگزار شود.

قاسمی تصریح کرد: هر قشر هم هر 2 سال باید یادواره شهدا را برگزار کند.

وی با بیان اینکه باب شهادت باز است، گفت: اداره کل حفظ آثار باید این را دنبال کنند که هر شهیدی که تازه به شهادت می رسد پرونده اش به روز باشد و مستندات جمع آوری شود، زمان جنگ این فراغت نبود و همه درگیر مدیریت جنگ بودند و این موارد دنبال نمی شد اما امروز باید این کارها دنبال شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی درخصوص کنگره 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی اعلام کرد: از پایان سال 93 ابلاغیه برگزاری کنگره شهدا به دست ما رسید، اما با توجه به تغییرات در بدنه مدیریتی استان نشد برای آن برنامه ریزی منسجمی انجام دهیم اما در مهر ۹۵ برنامه ریزی ها آغاز شد.

قاسمی اضافه کرد: در کنگره ای که برگزار شد با وجود دور بودن شهرستان بیرجند از سایر نقاط کشور و کمبود پروازها، 260 میهمان از خارج از استان داشتیم درحالیکه برخی از استان های دیگر با وجود امکانات بیشتر خیلی کمتر از این تعداد میهمان دعوت کرده بودند.

اخلاص عامل انجام کارهای بزرگ

وی با بیان اینکه اخلاص عامل این است که این کارهای بزرگ صورت بگیرد، گفت: اخلاص حاصل نمی شد الا اینکه با وضو باشیم و بدون توقع این کارها انجام شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حرکت جهادی خیلی مهم است، عنوان کرد: اخلاص و حرکت جهادی 2 بالی است که راه های بن بست را باز می کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: صرف داشتن امکانات مهم نیست شما ببینید در یمن، لبنان و غزه مگر چه امکاناتی دارند که توانسته اند ایستادگی کنند بلکه این قدرت اخلاص و مقاومت و عملکرد جهادی آنهاست که توانسته است به آنها کمک کند.

مادر شهیدی که عمامه خونین فرزندش را هدیه کرد

محمدرضا فخر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این جلسه، اظهار داشت: بهترین رویداد فرهنگی در استان کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی بود که به برکت خون شهدا رقم خورد.

وی افزود: کمیته جمع آوری کنگره برعهده اداره کل حفط آثار بود که اقدامات خوبی در این مدت انجام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان داشت: از شروع برای تلاش بیشتر در جهت انتقال معارف دفاع مقدس به نسل آینده، جمع آوری اسناد و آثار شهدا و ایثارگران را ادامه می دهیم.

فخر در خصوص اعلام کرد در این مدت 384 مورد فیلم و صوت از شهدا وارد شده است و همچنین 331 عکس مرتبط با خانواده شهدا به این کمیته تحویل شده است.

وی با اشاره به خاطره دیدار مادر شهیدی با امام جمعه بیرجند، گفت: وقتی حجت الاسلام والمسلمین عبادی در خانه این شهید حضور داشتند عمامه خونین شهید را به ایشان تقدیم کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد: با توجه به اینکه این یادگاران شهدا را به مرور زمان ازدست می دهیم نیاز است که آثار شهدا را در نمایشگاهی گردآوری کرده و در ملأ دید عموم مردم قرار داد تا بیشتر مورد استفاده و دید مردم قرار گیرد.

فخر با بیان اینکه خدا به ما توفیق داده اگر لایق باشیم اسم ما را در لیست خادمین شهدا قرار دهد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در جرگه کسانی باشیم که توفیق داشتند در این راستا و به شهدا خدمت کنند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha