جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: تجلیل از خرین برتر، برپایی جشن اشتغال دو هزار خانواده مدد جو و افتتاح طرح های عمرانی و کلنگ زنی ها به مناسبت دهه مبارکه فجر از جمله برنامه هایی بوده که برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، محمد بذرافشان، ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از مولود مبارکه انقلاب اسلامی در سال 57 دارای آثار و برکات فراوانی بوده است.

وی با بیان اینکه اندیشه امام و ادبیات امام(ره) برگرفته از قرآن است، افزود: حمایت از محرومین و ایتام جزو ادبیات امام(ره) است، این شجره طیبه کمتر از یک ماه به فرمان امام تاسیس شد، یکی از مهمترین دستاورد های انقلاب در چهل سال تاسیس این شجره طیبه بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس تصریح کرد: در عرصه توانمند سازی، اشتغال، درمان و فرهنگی آثار و برکات خوبی را ارائه داده ایم.

وی عنوان کرد: مهمترین دستاورد کمیته امداد امام خمینی(ره) این بود که محرومیت نتوانست مانعی برای رشد محرومین شود.

بذرافشان با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که اکنون به جایی رسیده اند تحت حمایت این مجموعه و مدد جو بوده اند، ابراز کرد: بیش از 60 پزشک در استان وجود دارد که از خانواده محرومین رشد کرده اند، همچنین در حوزه مدیران دستگاه های اجرایی استان و نماینده مجلس افرادی وجود دارد که از همین مجموعه رشد کرده اند.

وی ادامه داد: برخی از شهدا مدافع حرم پرورش یافته خانواده های تحت حمایت هستند که مهمترین دستاورد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بیش از 800 حافظ قرآن در خانواده های مددجوی این مجموعه وجود دارد، تصریح کرد: بیش از دو هزار قرآن آموز نیز در حوزه قرآن در این مجموعه وجود دارند.

وی به دیگر فعالیت های اجرا شده در این مجموعه اشاره و بیان کرد: 96 هزار و 888 نفر نو عروس از کمک هزینه ازدواج در این چهل سال برخوردار شده اند، هنچنین هزار و 821 نفر از افرادی که بی سرپرست شده بودند در صدد ازدواج مجدد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه 19 هزار و 148 پسر تحت پوشش هستند، عنوان کرد: تاکنون 86 میلیارد تومان در حوزه جهیزیه کمک شده، 732 هزار دانش آموز و 182 هزار و 680 دانشجو از خدمات کمیته امداد بهره مند شده اند که شش هزار و 840 نفر استعداد های درخشان و نخبگان بوده اند.

وی مباحث اقتصادی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در چند روز آینده 600 نفر از مدد جویان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد که تاکنون 27 هزار و 841 نفر به زیارت این امام بزرگوار مشرف شده اند.

بذرافشان ادامه داد: اعزام به استان های مختلف کشور از جمله قم در حوزه اعتقادی و فرهنگی نیز 95 هزار نفر انجام شده است.

وی موضوع اشتغال مددجویان را مورد توجه قرار داد و ابزار کرد:  106 هزار طرح در حوزه اشتغال اجرا شده که در این چند سال اخیر شدت ها بیشتر شده، همچنین 128 هزار فرصت شغلی برای خانواده ها ایجاد شده که قربیت به 30 هزار خانواده توانمند شده اند و در 14 اسفند ماه مصوب شد جشن ازدواج 2 هزار نفر را خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: در حوزه اشتغال از سه سرفصل از جمله صندوق امداد ولایت و اشتغال پایدار روستایی بیش از 20 میلیارد تومان توانسته ایم کسب کنیم، اعطای وام به مددجویان تا امسال 15 میلیون تومان بوده اما از سال آینده 30 میلیون تومان از محل صندوق امداد ولایت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه 14 هزار و 170 میلون ریال تسهیلات بانکی برای اشتغال زایی پرداخت شده است، تصریح کرد: در سه سال اخیر استان فارس رتبه نخست کشور در جذب اعتبارات را داشته است.

بذرافشان به حوزه آموزش مددجویان اشاره کرد و گفت: تاکنون در این حوزه 377 هزار نفر را آموزش داده ایم، در کنار طرح های دیگر موضوع کاریابی نیز مطرح است که 6 هزار و 300 نفر معرفی شده اند و بیمه آنان پرداخت می شود.

وی بیان کرد:در حوزه قرض الحسنه امسال با وجود وضعیت اقتصادی اینچنینی بیش از 35 میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) به رفع مشکلات مردم اشاره و عنوان کرد: برای اینکه با دردهای مردم را درک کنم برخی مواقع از ساعت 9 الی 3 جلو درب می نشینم و از نزدیک مشکلات و مراجعه کنندگان را مشاهده می کنم.

وی با بیان اینکه در این چهل سال حدود 91 میلیارد تومان وام ضروری به مددجویان پرداخت شده که حدود 46 هزار نفر بهره مند شده اند، خاطرنشان کرد: چهار هزار و 918 نفر سپرده گذاری برای کمک به صندوق امداد ولایت انجام شده است.

بزرافشان بزرگترین سرمایه را اعتماد مردم دانست و ابراز کرد: 444 هزار و 177 مشترک فعال صندوق صدقات، 102 مرکز نیکو کاری و بیش از 100 هزار حامی فعال از داخل و خارج از کشور در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در جذب حامیان و زکات در سه سال گذشته رتبه نخست کشور را به دست آورده ایم، تصریح کرد: تا 10 ماه امسال در همه درآمدها رتبه دوم کشور قرار داریم، همچنین 130 میلیارد تومان کمک در این 10 ماه صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با اشاره به اینکه در حوزه مسکن در چهل سال فقط احداث و خرید 36 هزار باب مسکن روستایی و شهری و در سال 97 هزار و 400 باب رقم خورده است، بیان کرد: 80 هزار واحد مسکونی را در این چهل سال تعمیر شده و  33 هزار انشعاب به خانواده ها کمک شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن مهر  حدود سه هزار مسکن مهر به مددجویان کمک کرده ایم، عنوان کرد: در چهل سال گذشته هزار و 832 واحد از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به فارس بوده است.

بزرافشان به حوزه درمان اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه درمان 56 هزار و 300 نفر بیمه پایه شهری داریم که در حوزه مددجویان شهری و روستایی کمک های مطلوبی صورت می گیرد.

وی در یایان ابزار کرد: تجلیل از خرین برتر، برپایی جشن اشتغال دو هزار خانواده مدد جو و افتتاح طرح های عمرانی و کلنگ زنی ها به مناسبت دهه مبارکه فجر از جمله برنامه هایی بوده که برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha