جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار یکی از وظایف روحانیون را مبارزه با تفکرات مادیگرایی، اومانیسم و سکولاریسم عنوان کرد و گفت: طلبه ای که روحیه انقلابی نداشته باشد، هرگز نمی تواند خود را جهادگر و مدافع اسلام واقعی بداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار که به مناسب فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خون های بسیاری ریخته شده است که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل به پیروزی برسد، لذا باید قدردان این انقلاب و بزرگان آن باشیم.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار در ادامه به نقش طلاب و روحانیون در ایجاد بسترهای انقلاب علیه رژیم ستم شاهی اشاره کرد و بیان داشت: روحانیون و طلاب مبارزه و انقلابی در آن زمان که خفقان رژیم پهلوی بیداد می کرد، به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و پایه های چرکین شاه مخلوع را به لرزه درآوردند.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه شما طلاب باید امروز بیش از پیش مراقب ترفندهای دشمنان باشید، ادامه داد: امروز دشمن شماره یک مستکبرین و استعمارگران شما طلاب و روحانیون هستند و بی شک دشمن نیز به خوبی به این امر واقف است و برای تضعیف شما از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

حجت الاسلام محمودی بیان داشت: نگاه جامعه به روحانی و طلبه نگاهی ویژه و خاص است، لذا باید در رفتار و کردار خود به گونه ای رفتار کنید که برای یکایک افراد جامعه الگو باشید.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه مطرح کرد: یکی دیگر از وظایف شما طلاب در نظام مقدس جمهوری اسلامی، پاسداشت ارزش ها و دفاع از آنها در مقابل تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمنان خارجی و داخلی است.

وی تصریح کرد: طلبه ای که روحیه انقلابی نداشته باشد، هرگز نمی تواند خود را جهادگر و مدافع اسلام واقعی بداند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم که وارد گروه ها و جریان های سیاسی نشویم، گفت: بسیاری از جریانات و گروه های سیاسی به نوعی به دنبال یاری گیری به سود خویش هستند و بهتر از شما کسی را پیدا نمی کنند، لذا در دوران تحصیل و حتی خدمت به جامعه اسلامی مراقب باشید که در مسیر جریان های سیاسی قرار نگیرید.

این استاد حوزوی یکی دیگر از وظایف روحانیون را مبارزه با تفکرات مادیگرایی، اومانیسم و سکولاریسم عنوان کرد و اظهار داشت: با افزایش بی شائبه رسانه ها به ویژه فضای مجازی به عینه شاهد تبلیغ و ترویج افکار التقاطی و... در بین نسل جوان و نوجوان هستیم که اگر این روند ادامه داشته باشد، باید گفت که آینده سرمایه های این نظام و مملکت آینده ای خوب و شایسته نخواهد بود.

وی تصریح کرد: شما طلاب باید با علم کافی بتوانید جامعه به ویژه نسل جوان را از قرار گرفتن در مسیر ایسم ها و تفکرات غربی که عاقبتی جز تباهی ندارد را آگاه کنید و از این طریق از تحریف اسلام جلوگیری نمایید.

مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار در پایان سخنان خود گفت: حوزه و مدرسه علمیه تنها برای درس خواندن و یادگیری کتب درسی نیست، بلکه اینجا جایگاهی والا برای تهذیب روح، نفس و باطن انسان خداجوست، لذا باید قدردان این فرصت الهی و سربازی امام زمان(عج) باشید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha