جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
المپیاد علمی مدرسه مهدویه

حوزه/ حجت الاسلام عرب خراسانی از برگزاری اولین المپیاد علمی سال جدید در مدرسه مهدویه رشت خبر داد.

حجت الاسلام عرب خراسانی معاون پژوهش مدرسه علمیه مهدویه رشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از برگزاری اولین المپیاد علمی سال جدید در این مدرسه خبر داد و گفت: در حال حاضر اکثر طلاب بعد از اتمام سطح یک تمایل دارند تحصیلات خود را در رشته های تخصصی دنبال کنند و این مراکز هم برای پذیرش طلاب، آزمون های علمی را را برگزار و در صورتی قبولی، جهت طی مراحل بعدی از آنان دعوت به عمل می آورند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه مهدویه در ادامه بیان کرد: تصمیم گرفتیم جهت موفقیت هرچه بیشتر طلاب در آزمون های پیش رو و آشنایی آنها با سطح و نوع سؤالات، این المپیاد را برگزار کنیم تا معلومات خود را مورد ارزیابی قرار دهند. البنه با توجه به اینکه عموما محوریت آزمون های ورودی موسسات، سؤالات فقه و اصول است، ما هم در این المپیاد ۵۰ سال بصورت تستی از این دو درس ارائه نمودیم که البته طرح این سوالات با همکاری گروهی از اساتید حوزه علمیه قم و متانسب با سطح علمی آزمون های حقیقی صورت گرفت.

وی با اشاره به حمایت حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور مدیر مدرسه مهدویه از این طرح افزود: خوشبختانه مدیریت مدرسه ضمن استقبال و حمایت از این طرح، جهت ایجاد انگیزه بیشتر میان طلاب، جوایز ارزنده ای را به نفرات اول تا سوم هر پایه اختصاص دادند.

حجت الاسلام عرب خراسانی در رابطه با تاثیر برنامه های علمی در ایجاد شور و نشاط علمی میان طلاب، تصریح کرد: قطعا برگزاری برنامه های این چنینی باعث ایجاد انگیزه و پیشرفت علمی و تحصیلی طلاب خواهد شد.

وی در پایان با تاکید به ضرورت و اهمیت برنامه ریزی تحصیلی برای آینده طلاب، خاطر نشان کرد: لازم است طلاب با موسسات و مراکز حوزوی ممتاز و برنامه های علمی-پژوهشی آنها آشنا شوند تا متناسب با علایق و توانمندی های خود، به برنامه ریزی تحصیلی برای آینده بپردازند. لذا جهت کمک به طلاب در تحقق این تمر، در نیم سال دوم سال تحصیلی جاری، اقدام به دایر کردن کارگاه آشنایی با موسسات و مراکز حوزوی نمودیم که ان شاءالله یکشنبه هر هفته ساعت ۱۵ الی ۱۶ عصر در مدرسه مهدویه رشت برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha