جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اکبر بیگلری دادستان ویژه روحانیت غرب کشور

حوزه/ دادستان ویژه روحانیت غرب کشور با اشاره به اینکه قبل از انقلاب استکبار تمام ثروت و سرمایه را ایران به جیب می زد، گفت: رژیم پهلوی همانند آل سعود گاو شیرده آمریکا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین اکبر بیگلری در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه، با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی اُبهت آمریکا در دنیا شکسته شده است، گفت: امروز آمریکا به عنوان منفورترین حکومت در دنیا مطرح است.  

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور با اشاره به اینکه نفرت ملت های آزاده از استکبار جهانی به واسطه انقلاب اسلامی و حق طلبی مردم ایران است، افزود: امروز هیچ فرد و حکومتی در دنیا برای آمریکا احترامی قائل نیست.

حجت الاسلام والمسلمین بیگلری با اشاره به اینکه شما جوانان حکومت قبل از انقلاب و نوکری شاه به آمریکا را ندیده اید، اظهار کرد: رژیم پهلوی دربست در اختیار آمریکا بود و در مقابل چپاول ثروث ایران توسط استعمارگران، هیچ عکس العملی نشان نمی داد.

وی با بیان اینکه دولت ایالات متحده آمریکا غیر از غارت تمام ثروت های خدادای و منابع نفتی ایران سودی را به مردم نمی رساند، ادامه داد: قبل از انقلاب یک گروهبان آمریکایی بر یک فرمانده ارشد ایرانی حکومت می کرد، در صورتی که به او چیزی تعلیم نمی دادند.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور با اشاره به اینکه قبل از انقلاب استکبار تمام ثروت و سرمایه را ایران به جیب می زد، افزود: رژیم پهلوی همانند آل سعود گاو شیره ده آمریکا بود.   

حجت الاسلام والمسلمین بیگلری با بیان اینکه متاسفانه قبل از انقلاب، دبیر آمریکایی که در مدارس ایران تدریس می کرد حق توحش می گرفت، گفت: با آمدن امام(ره) تمامی ظالمان آمریکایی از کشور اخراج و به ما آموخت که ملت می تواند روی پای خود بایستد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب جوان تاریخ انقلاب اسلامی را خوب مطالعه کنند تا به فلسفه  مبارزات حضرت امام(ره) پی ببرند، بیان داشت: امروز به برکت امام(ره)، خون شهدا و رهبر معظم انقلاب، گل سرسبدیم و در دنیا حرف برای گفتن داریم.  

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور با اشاره به اینکه از دیگر برکات انقلاب اسلامی گسترش نهضت عدالتخواهی و مبارزه با استکبار جهانی بود، گفت: امام(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی به همه دنیا، خصوصا مردم آزاده عالم فهماند که با اتحاد می شود در مقابل استعمارگران شرق و غرب ایستاد و پیروز شد.

حجت الاسلام والمسلمین بیگلری با اشاره به کلام حضرت امام(ره) که فرمودند: حفظ انقلاب از اصل انقلاب مهمتر است، گفت:حفظ انقلاب به دست کسانی است که انقلاب را ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی علما و روحانیت و حوزه های علمیه نقش برجسته ای بر عهده دارند، اضافه کرد: امروز تمام تلاش دشمن در این است که روحانیت از انقلاب فاصله بگیرد، در صورتی که جدایی حوزه از انقلاب تفکیک ناپذیر است.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «حوزه علمیه باید انقلابی بماند، اگر حوزه انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار می گیرد»، اظهار داشت: حفظ انقلاب از اصل انقلاب مهمتر است.

وی با بیان اینکه ما روحانی انقلابی می خواهیم، خطاب به طلاب گفت: همت شما باید همت والایی باشد تا با تزکیه نفس، مطالعه زیاد و درس خواندن عالی مثل امام(ره)، علامه طباطبایی(ره) و آیت الله بهجت(ره) باشید.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور در خصوص جایگاه ارزشمند علما و دانشمندان از دیدگاه پیامبر(ص) که فرمودند: «عالِمٌ یُنْتَفَعُ بِعِلْمِهِ اَفْضَلُ مِنْ اَلْفِ عابِدٍ؛ عالمی که از علمش بهره برده شود، برتر از هزار عابد است، اظهار کرد: اقدام میرزای شیرازی در تحریم تنباکو و حضرت امام(ره) در صدور حکم ارتداد سلمان رشدی، مصداق علم نافع است.

وی در پایان تصریح کرد:  به برکت مداد و منابر علما، مدافعان حرم تربیت شدند و از کیان اسلام در کشورهای مسلمان حراست کرده و نگذاشتند کشور ما جلولانگاه حرامیان داعشی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha