چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ یکی از مهمترین محورهایی که در سخنرانی سید مقاومت مورد توجه رسانه ها و کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و نظامی و منطقه ای قرار گرفت موضوع عملیات کشف تونل های حزب الله لبنان در مرز با اسراییل است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سرانجام دبیرکل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله بعد از غیبت سه ماهه با حاضر شدن در مقابل دوربین شبکه خبری المیادین، به گمانه زنی های مختلف و شایعات سعودی -صهیونیستی در خصوص سلامت خود پایان داد و دشمنان صهیونیستی را غافلگیر نمود.

غیبت چند ماهه سید حسن نصرالله از قول ایشان به دلایلی همچون نبود مناسبت های ملی و مذهبی و عدم  ضرورت برای سخنرانی ایشان بوده است.

تونل هایی که خواب راحت را از چشم صهیونیست ها ربود

یکی از مهمترین محورهایی که در سخنرانی سید مقاومت مورد توجه رسانه ها و کارشناسان و تحلیلگران سیاسی و نظامی و منطقه ای قرار گرفت، موضوع عملیات کشف تونل های حزب الله لبنان در مرز با اسراییل است. موضوعی که یکبار دیگر دست برتر حزب الله لبنان در طراحی های نظامی و امنیتی در مقابل دشمن صهیونیسم را نشان داد. موضوعی که به گفته سید حسن نصرالله به 13 یا 14 سال پیش باز می گردد، اما رژیم صهیونیستی تاکنون توانسته تنها به معدودی از این تونل ها دست یابد. تونل هایی که آرامش و امنیت شهرک نشینان و خوش نشینان صهیونیستی را زیر سوال می برد.

سید حسن نصرالله در گفت و گوی اخیر خود با المیادین پیرامون این تونل ها گفت؛ "تونل هایی وجود داشته اما ما ملزم به اعلام حفرکننده و زمان حفر آن نیستیم. یکی از تونل های مورد کشف به ۱۳ یا ۱۴ سال پیش بازمی گردد که داخل اراضی اشغالی فلسطین بوده و ناکامی اطلاعاتی اسرائیل را ثابت می کند؛ موضوع تداوم وجود تونل ها باید مبهم باقی بماند."

تونل های زیر زمینی حزب الله لبنان و عملیات موسوم به سپر شمال ناشی از ترس صهیونیست ها از عملیات احتمالی الجلیل است. سید مقاومت با اشاره به رزمایش گسترده اسراییل برای عملیات الجلیل گفت:" نتانیاهو با وارد کردن رعب و وحشت به شهرک نشینان در شمال به ما خدمت کرد و آنها از این به بعد صدای هر چکشی را که بشوند با ترس خواهند گفت صدای چکش می‌شنوند. عملیات تونل ها عملیات الجلیل را حتی به میزان ۱۰ درصد نیز لغو نمی کند و به این میزان تبلیغات نیاز نداشت".

دستاوردهای نظامی خیره کننده حزب الله خواری در چشم صهیونیست ها

پس از جنگ 33 روزه لبنان حزب الله لبنان در زمینه نظامی و امنیتی به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کرد، به طوری که کارشناسان نظامی اسرائيلی خود بر اين باورند که جنبش حزب الله لبنان امروز از فناوری و قدرت نظامي خيره کننده ای بهره مند است و بيش از 150 هزار فروند موشک و هواپيماي بدون سرنشين، قايق تندرو، پهباد و تاسيسات زيربنايی صنايع نظامی زيرزمينی در اختيار دارد.

در واقع می توان از سید حسن نصرالله به عنوان مغز متفکری نام برد که در شرایط دهه های اخیر منطقه موفق به ایجاد دستگاه نظامی و امنیتی واقعا پیشرفته شده است.

تونل؛ توانمندی غافلگیرکننده مقاومت در برابر صهیونیست ها

در جریان جنگ 33 روزه حزب الله و رژیم صهیونیستی، یکی از مشکلاتی که ارتش اسراییل را شدیدا درگیر خود کرده بود بحث شبکه تونل های به هم پیوسته حزب الله لبنان در جنوب این کشور بود. در بسیاری از اوقات سربازان اسراییلی که به این مناطق نفوذ کرده بودند بدون هیچگونه علائمی، ناگهان از چندین جهت مورد حمله واقع می شدند و تلفات سنگینی به آنها وارد می شد. جنگ 22 روزه و 8 روزه بر علیه نوار غزه نیز باز این تونلها بودند که نقش بسیار مهمی در انتقال نیروها و تجهیزات نیروهای حماس بازی کردند. در حقیقت شبکه گسترده حفر شده در آن مناطق بود که باعث شده بود که بقاء پذیری رزمندگان در برابر این حملات افزایش یابد و نقشه راهی برای مقاومت امروز شد.

تونل های زیر زمینی حزب الله لبنان و محورمقاومت و وحشت صهیونیست ها

استفاده از تونل های زیر زمینی برای گروه های مقاومت حزب الله لبنان يك حرکت استراتژیک محسوب می شود. روزنامه صهیونیستی کالاسیت که از روزنامه های گروه رسانه ای یدیعوت آحارانوت است در مطلبی در این باره نوشته "که اولین برخورد ارتش صهیونیستی با این تونلها در جریان جنگ دوم لبنان و در سال 2006 اتفاق افتاد ولی گزارشها حاکی از این است که تونلها در سالهای اخیر هم از نظر اندازه و هم از نظر تجهیزات، پیشرفته تر شده و توسعه نیز یافته اند". پایگاه روزنامه صهیونیستی معاریو نیز پیش از این نوشته بود که در پی جنگ اخیر اسرائیل در غزه موسوم به صخره سخت، شهرکنشینان نزدیک مرزهای شمالی سرزمینهای اشغالی از حفر تونلهای هجومی حزب الله لبنان در زیر منازل خود وحشت دارند.

 


بر اساس این گزارش مسئولان شورای محلی الجلیل که شامل ۷ شهرک صهیونیست نشین در مجاورت خط مرزی حد فاصل یک کیلومتر از مرزهای شمالی سرزمینهای اشغالی است، از افزایش نگرانیهای خود از تونلهای احداث شده در عملیات اخیر خبر دادند.

تونل های حزب الله لبنان بسیار پیشرفته و مجهز

براساس اطلاعاتی که این روزنامه صهیونیستی آورده است، « طراحان تونل های حزب الله» به تمام جزئیات و نیازهای ضروری اندیشیده اند و این تونل ها فقط یک مکان برای ذخیره تجیزات نظامی به شمار نمی روند بلکه به گونه ای طراحی شده اند که مرکز کنترل و تجمع رزمندگان نیز هستند و در آنها آشپزخانه، حمام، سرویس های بهداشتی و مطب های پزشکی نیز وجود دارد.

اداره توسعه تجهیزات جنگی و زیرساخت های تکنولوژی وزارت جنگ در تماس با کارشناسان زمین شناسی دانشگاه تل آویو خواستار کمک آن ها برای پیگیری فعالیت های زیر زمینی حزب الله شده و بدین منظور اجرای پروژه علمی گسترده ای آغاز شده است و به نظر می رسد هزینه ای بسیار و سال های زیادی وقت صرف خواهد شد تا شاید یک پاسخ تکنولوژیک ( فناورانه) برای این تهدید بیابند.

عملیات سپر شمال و ناکامی اطلاعاتی و نظامی صهیونیست ها

با وجود عملیات گسترده سپر شمال و هراس صهیونیست ها از تونل های زیر زمینی در مرز با لبنان تاکنون رژیم صهیونیستی موفق به کشف تعداد کمی از این تونل ها شده است. این درحالی است که سید مقاومت در سخنان اخیر خود تصریح کرد که" آیا حزب الله برای عملیات الجلیل بر 4 تونل خود برای عبور هزاران رزمنده تکیه خواهد کرد".این سخن دبیر کل حزب الله لبنان بیان گر آن است که پیشرفت های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی حزب الله لبنان فراتر از تصور صهیونیست ها است همانطور که صهیونیست ها بعد از گذشت 13 یا 14 سال از ساخت اولین تونل به دنبال منهدم کردن معدودی از این تونل ها هستند.

تونل های زیر زمینی بخشی از ابتکارات نظامی حزب الله لبنان است

با وجود تبلیغات گسترده صهیونیست ها مبنی بر کشف تونل های زیر زمینی و در خواست اسراییل از ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل برای تخریب این تونل ها سید مقاومت اعلام کرد که در صورت تجاوز اسراییل به لبنان گزینه های مختلفی روی میز است و این به این معنا است که طراحی تونل های زیر زمینی تنها بخشی از ابتکارات نظامی حزب الله لبنان است و همچنان اسراییلی ها باید منتظر شگفتی های نظامی و امنیتی دیگر در تمام مرز های اسراییل باشند..

مقاومت و ابتکار های نظامی و امنیتی در آینده منطقه

همانطور که سید مقاومت در سخنان اخیر خود اعلام کرد اوضاع سوریه امروز در مقایسه با سال ۲۰۱۱ در بهترین وضعیت قرار دارد.  امروز رژیم صهیونیستی با تمام تجهیزات سنگین و فوق پیشرفته خود  در مقابل ابتکارات نظامی و اطلاعاتی حزب الله هر روز در حال غافلگیری و بهت و حیرت است از این رو اسراییل در تلاش است که نقشه جدیدی را در منطقه پیاده کند از این رو دبیر کل جزب الله لبنان به نتانیاهو هشدار داد.هشداری که نشان از قدرت مقاومت در منطقه خواهد بود و هر گونه توطئه ای را علیه سوریه یا لبنان خنثی خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha