چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان

حوزه/ از یکی از رؤسا یا نخست وزیران کشورهای آسیایی پرسیدند «شما چرا اینقدر به ایران تکیه می کنید؟ او با تعبیر بسیار زیبایی پاسخ داد. گفت ما نگاه کردیم که در این ۴۰ سال هر کشوری به ایران تکیه کرد موفق و سربلند شد مثل سوریه، عراق و ... اما هر کشوری که به غرب تکیه کرد شکست خورد همچون لیبی که از بین رفت.»

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: 40 سالگی انقلاب برای ما اهمیت خاصی دارد، چرا که این نهال تبدیل به درخت تنومندی شده که می تواند در برابر همه فشارهای دشمنان ایستادگی و مقاومت بکند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان درخصوص دلایل اهمیت 40 ساله شدن این نظام برای دشمن، اظهار کرد: اینکه دشمن این سال را به قول خودشان سال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد می کنند، موضوع جدیدی که مربوط به امروز باشد نیست، چراکه اینها 40 سال است که می خواهند این انقلاب را از بین ببرند،نه اینکه در 40 سالگی نظام به این نتیجه و برنامه رسیده باشند.

وی ادامه داد: دشمنان 40 سال است تلاش می کنند جمهوری اسلامی نباشد. منتهی امسال فشارهایی آوردند و به قول خودشان با تهدیدهای اقتصادی و تحریم های مالی سعی کردند ملت را از صحنه انقلاب دور بکنند و متاسفانه بعضی از جریانات داخلی چراغ سبزهایی به دولت های غربی نشان دادند که دشمن هم به همان ها امید بسته است.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا و غرب باید بدانند این نظام جمهوری اسلامی قابل مقایسه با سایر انقلاب هایی که در طول تاریخ سراغ داریم نیست نباید اشتباه محاسباتی کند. بعضی از انقلاب ها همزمان با انقلاب ما شکل گرفت، اما یک سال یا کمی بیشتر عمر نکردند. اخیرا هم شما دیدید بهارهای انقلابی که در منطقه شکل گرفت خیلی از اینها نتوانستند خود را به مقصد برسانند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان، جمهوری اسلامی را یک قدرت الهام بخش برای سایر ملت ها دانست و خاطرنشان ساخت: از یکی از رؤسا یا نخست وزیران کشورهای آسیایی پرسیدند «شما چرا اینقدر به ایران تکیه می کنید؟ او با تعبیر بسیار زیبایی پاسخ داد. گفت ما نگاه کردیم که در این 40 سال هر کشوری به ایران تکیه کرد موفق و سربلند شد مثل سوریه، عراق و ... اما هر کشوری که به غرب تکیه کرد شکست خورد همچون لیبی که از بین رفت.»؛ این انقلاب امروز تکیه گاه بسیاری از ملت ها شده و در واقع به بسیاری از نقاط صادر شده است. این انقلاب و تفکر حضرت امام(ره) در جهان به عنوان یک الگوی اساسی شکل گرفته است. امروز خیلی از بزرگان و شخصیت های علمی جهان به جمهوری اسلامی گرایش پیدا کرده اند.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به دسیسه های دشمنان گفت: خب دشمن نمی تواند در برابر قدرت جمهوری اسلامی بیکار بنشیند و در برابر صدور تفکر انقلاب سکوت بکند. قطعا آمریکا و دولت های غربی تمام تلاششان را می کنند که انقلاب اسلامی از بین برود، البته این مسئله مربوط به تمام این 40 سال است نه فقط 40 سالگی انقلاب. اینها بعد از این هم دست از سر انقلاب برنخواهند داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس گیلان در پایان اظهار کرد: اصولا بحث اربعین برای ما یک شاخصه علمی و معنوی مهم است. البته باید بدانیم که فقط نباید به فکر ۴۰ سالگی نظام باشیم، چرا که رهبر معظم انقلاب چندی پیش دستور دادند اندیشمندان و مسئولین برنامه 50 سال آینده را برای انقلاب را بنویسند. دشمنان باید بدانند نه تنها ۴۰ سالگی انقلاب، بلکه ما الان برنامه 50 سال آینده را دنبال می کنیم و به امید خدا انقلاب را به دست صاحب حقیقی خودش خواهیم رساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha