جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محمد جواد شرافت

حوزه/ شاعر مطرح آیینی تصریح کرد: به لطف الهی رویش های انقلاب در عرصه شعر آیینی در طول این چهار دهه بسیار برجسته و مشهود بوده است.

سید محمد جواد شرافت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از معارف اهل بیت(ع) و آیات و روایات بوده، اظهار داشت: این انقلاب با رهبری حضرت امام (ره) و پشتیانی علما و عموم مردم توانست نظام طاغوتی را از حاکمیت بر این کشور حذف کند و پیام آور بازگشت به سنت های اصیل و مقدس ما باشد.

وی افزود: حقیقت آن است که این انقلاب در ساحت های مختلف به خصوص شعر کلاسیک مطرح بوده و همچنان به سنت های ما وفادار مانده، ضمن آن که بی شک روند فعالیت شاعران ما بعد از پیروزی انقلاب هم در بُعد کمی و هم بُعد کیفی خیلی مشهود و برجسته بوده است.

این چهره فرهنگی و پژوهشگر ادبیات همچنین بیان داشت: در حال حاضر شاعران ما به خصوص قشر جوان و متعهد در عرصه ها و موضوعاتی ورود پیدا می کنند که پیش از این یا اصلاً وارد نمی شدند یا کمتر به آن ها می پرداختند، ضمن آن که به عنوان مثال شاعران آیینی ما در رابطه با سیره و زندگی و مظلومیت برخی از اهل بیت (ع) به سرایش شعر می پردازند که پیشتر کمتر کسی سراغ آنها می رفته مثل وجود حضرت خدیجه کبری(س) یا موضوع  مدح و ستایش ائمه مظلوم بقیع که از لحاظ کیفی و کمی در این عرصه رشد مشهودی داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: انصافاً علاوه بر بُعد کمی در عرصه کیفی و فرمی نیز تحولات مشهود بوده به گونه ای که هم اینک از ظرفیت قالب های نوین و مدرن شعری نیز برای تبیین ارزش های دینی و انقلابی به خوبی استفاده می شود.

شرافت همچنین گفت: به لطف الهی و به برکت انقلاب اسلامی، نگاه شاعران ما به عاشورا و فاطمیه و غدیر و مدح حضرت رسول(ص) و امیرالمومنین(ع) نیز بسیار عمیق تر شده است.

وی افزود: خوشبختانه شاعران جوانی به حلقه شاعران ولایی سرا اضافه شده و در کناراساتید به فعالیت می پردازند که به جرات می توانم بگویم بیش از 90 درصد شاعران امروز کشور ما یا اشعار بسیاری درباره موضوعات دینی و انقلابی به خصوص حضرات معصومین(ع) دارند یا این که در کنار پرداختن به موضوعات دیگر ، نمونه آثار شاخصی در این عرصه ها دارند که بسیار مایه امیدواری است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha