پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دوره های گفتمان انقلاب اسلامی

حوزه/ مسئول برگزاری نمایشگاه «گفتمان علمی انقلاب اسلامی» از برپایی این نمایشگاه با هدف نمایش آثار برگزیده و منتخب در عرصه علوم انسانی و اسلامی، با مشارکت مراکز حوزوی، در تهران خبر داد.

حجت‌الاسلام نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر حوزه های علمیه در عرصه علمی، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در این چهل سال از انقلاب اسلامی خدمات فراوان و شایسته‌ای را در عرصه علمی به جامعه ارائه کرده‌اند و ضرورت دارد که کار علمی و تولید علم حوزه و فعالیت‌های علمی آن در حوزه علوم انسانی و اسلامی به اطلاع عموم مردم در داخل و خارج از کشور برسد.

مسئول برگزاری نمایشگاه گفتمان علمی انقلاب اسلامی با بیان اینکه دستاوردهای مراکز حوزوی – دانشگاهی در عرصه علوم انسانی و اسلامی در نمایشگاه «گفتمان علمی انقلاب اسلامی» عرضه می‌شود، تصریح کرد: انجمن های علمی حوزه، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه قرآن و حدیث، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه ادیان و مذاهب، جامعه المصطفی، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها(سمت)، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و اتحادیه دانش‌آموختگان حوزه و دانشگاه در این نمایشگاه مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه این مراکز آثار منتخب به انتخاب خودشان را که چه آن‌هایی که در جشنواره‌ها رتبه کسب کرده یا نکرده، در این نمایشگاه برای قرار گرفتن در معرض دید عموم عرضه می‌کنند، افزود: در حوزه کتاب 1440 اثر از این مجموعه های حوزوی و دانشگاهی در نمایشگاه گفتمان علمی انقلاب اسلامی ارائه می شوند.

حجت‌الاسلام نصرتی از تدوین و نشر کتاب «شناخت گفتمان علمی انقلاب اسلامی» در دهه فجر امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این کتاب مجموعه آثاری از نویسندگان برگزیده و منتخب در این حوزه است.

وی با بیان اینکه دو پیش نمایشگاه، قبل از برگزاری نمایشگاه اصلی داشته و داریم، گفت: نمایشگاه اول در هفته پژوهش برگزار شد و نمایشگاه دوم هم سه‌شنبه 9 بهمن‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) تهران برپا می‌شود.

مسئول برگزاری نمایشگاه گفتمان علمی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نمایشگاه اصلی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، در پژوهشگاه علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با حضور همه نویسندگان آثار منتخب و برگزیده مراکز حوزوی و دانشگاهی، برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نصرتی افزود: تلاش داریم تا آثار مکتوب به گفتمان تبدیل شود و عناوین در سطح ملی و فراملی عرضه شود و با انگیزه و اهدافی که داریم آشنایی‌های لازم شکل بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha