جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نیجریه

حوزه/ خانم حلیمه جبرئیل، رییس انجمن زنان مسلمان نیجریه در دیدار عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی کشورمان در ابوجا خواستار توسعه همکاری‌های فرهنگی و دینی با ایران شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، در راستای گسترش روابط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه با انجمن‌های تأثیرگذار این کشور، سید محمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ابوجا (5 بهمن‌ماه) ضمن حضور در محل فدراسیون انجمن زنان نیجریه با خانم حلیمه جبرئیل، رئیس و اعضای فدراسیون انجمن زنان مسلمان نیجریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

عظیمی‌نصرآبادی با اشاره به جایگاه و نقش رفیع زنان در جامعه اسلامی اظهار کرد: زنان تقریبا نیمی از جمعیت هر جامعه را به خود اختصاص می‌دهند و بنا بر تعالیم اسلامی از جایگاه ویژه و بسیار رفیعی در ابعاد فردی و اجتماعی برخوردارند.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: زنان مسلمان در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر انجام وظیفه خطیر مادری که بزرگترین و مقدس‌ترین رسالت بانوان است، نقش خود را در اداره خانواده و مسئولیت‌های اجتماعی به خوبی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با ارائه آماری از نقش زنان در جامعه اسلامی ایران گفت: زنان ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان با الهام از تعالیم اسلامی با حفظ حجاب و عفاف خود در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی و مدیریتی حضور فعال یافته‌اند.

عظیمی‌نصرآبادی ضمن تقدیر از فعالیت فدراسیون انجمن زنان مسلمان نیجریه، علاقه‌مندی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه را بر ارتقاء روابط با این انجمن اعلام کرد.

خانم حلیمه جبرئیل هم در سخنانش، تأکید کرد: یکی از رسالت‌ها و وظایف مهم این انجمن، تبلیغ معارف و تعلیمات دین اسلام است که با بهره بردن از مبلغان و مربیان مجرب دینی تقریبا در تمامی ایالت‌های نیجریه حتی در مناطق دور افتاده و روستاها به انجام این رسالت پرداخته و دختران جوان و زنان را با احکام و تعالیم اسلامی آشنا می‌کنیم.

وی خواستار توسعه روابط فی مابین و ارتباط مؤثر با انجمن‌ها و مؤسسات ایرانی و استفاده از تجربیات طرفین در ارتقاء فعالیت‌ها و ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha