سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
هندوهای گجراتی: بازدید از مسجد حس خوبی به ما منتقل کرد

حوزه/ درحالی که اخیرا برخی مساجد هندوستان طرح «درهای باز مساجد» را به منظور ایجاد همبستگی میان مسلمانان و هندوها اجرایی می کنند، هندوهای گجراتی برای نخستین بار از مسجد شهرشان دیدن کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از سیاست، هندوهای گجرات، ایالتی در غرب هندوستان، که از مسجدی بازدید کرده اند گفته اند که حضور در مسجد حس خوبی در آنان ایجاد کرده است.

در راستای ایجاد همبستگی و همدلی در میان اقوام مسلمان و هندو در گجرات، یک مسجد این ایالت درهایش را به روی مردم گشوده است.

مسجد گجرات با شعار «بیایید از مسجد بازدید کنید، از نزدیک نماز مسلمانان را ببینید و اسلام را بهتر درک کنید» غیرمسلمانان این شهر را به شرکت در این گردهمایی دعوت کرد.

در این رویداد نزدیک به 120 غیرمسلمان به ویژه زنان و مردان هندو شرکت کردند.

برگزارکنندگان گفتند: هدف اصلی ما ایجاد یک همدلی متقابل میان مردم است. امروزه مردم تصور غلطی از فعالیت هایی که در مساجد انجام می شود دارند. ما درهایمان را باز نگه می داریم تا آن ها بدانند که دقیقا اینجا چه خبر است و از دیگر مساجد هم می خواهیم که همین رویه را در پیش بگیرند. تا مردم مذهب ما را بهتر درک کنند.

یک بازدیدکننده هندو گفت که این مراسم حرکت بسیار خوب و با حسن نیت بوده است.

وی افزود: خوشحالم که آن ها مسجد را برای همه باز نگه داشتند. امروز من به اینجا آمدم و شاهد اقامه نماز بودم که احساس خوبی به من منتقل کرد.

 

لازم به ذکر است در سال های اخیر مساجد کشورهای غربی، ایالات متحده آمریکا و به ویژه بریتانیا به منظور از بین بردن سوءبرداشت های مردم عادی نسبت به اسلام و مسلمانان، طرح «روز درهای باز» برگزار می کنند و طی مراسم مشابهی، از حضور غیرمسلمانان در این مکان استقبال به عمل می آورند.

 اخیرا بانیان برخی مساجد در حیدرآباد و پونا نیز تصمیم گرفتند این طرح را اجرایی سازند و این نخستین باری بود که هندوهای گجراتی فرصتی برای بازدید از یک مسجد به دست می آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha