سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رستوران ویتنامی در مالزی به جرم سوءاستفاده از لوگوی حلال جریمه می شود

حوزه/ یک رستوران ویتنامی در کوانتان در مالزی، برای دومین بار لوگو و مارک حلال تقلبی را بروی محصولات غذایی اش نصب کرده و مشتریان مسلمان را فریب داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از nst، یک رستوران ویتنامی در شهر کوانتان در مالزی، برای بار دوم از مارک حلال تقلبی بر روی محصولات و بسته های غذایی اش استفاده کرده است.

سازمان اسلامی پهانگ در مالزی و اداره بهداشت منطقه ای کوانتان روز دوشنبه طی عملیاتی  پرده از تقلب این رستوران ویتنامی غیراسلامی برداشتند.

به گفته رسانه محلی این رستوران پیش از این در ماه آوریل سال گذشته نیز به جرم مشابهی جریمه شده بود و هم اکنون این رستوران باید جریمه سنگین تری بپردازد و صاحب رستوران ممکن است با مجازات زندان روبرو باشد.

علوی عبدالحمید، مدیر دفتر اجرایی تجارت داخلی و امور مصرف کنندگان گفت: در صورت اثبات وقوع جرم، صاحب این رستوران به جرم پرداخت 250 هزار رینگیت، سه سال زندان یا هر دو محکوم خواهد شد.

وی افزود: این رستوران قانون تجارت مصوبه 2011 را مربوط به گواهینامه و ثبت حلال زیر پا گذاشته است.

گفتنی است اخیرا برخی رستوران های غیراسلامی در مالزی با استفاده از مارک ها و لوگوهای حلال با فریب مشتریان مسلمان سعی دارند، آن ها را جذب کنند. مصرف کنندگان غذای حلال در این کشور از این وضعیت ابراز نگرانی کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha