شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار با سپاهیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در انسان شناختی و خودشناختی مسئله سنخیّت به وجود می آید، لذا تشیع یک سنخیت می خواهد و کسی می تواند خود را شیعه واقعی بداند که از سنخ حضرت علی(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، در دیدار با فرمانده جدید تیپ سپاه انصارالرضا(ع) استان با اشاره به اینکه مهمترین مسئله، مسئله انسان شناسی و مکتب شناسی است، اظهار کرد: به اسم موحد تعداد زیادی در دنیا وجود دارند اما می بینیم که از توحید خبری نیست، همچنین به شیعه میلیون ها نفر هستند که خبری از تشیع نیست.

وی با بیان اینکه بین شیعه و محب اهل بیت فرق است، افزود: در انسان شناختی و خودشناختی مسئله سنخیّت به وجود می آید، لذا تشیع یک سنخیت می خواهد و کسی می تواند خود را شیعه واقعی بداند که از سنخ حضرت علی(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان در درون خود جاذبه و انگیزه هایی دارد که تابلوی آن خوشحالی و غمگینی است، خاطر نشان کرد: انسانی که از سنخ انسان های مال پرست باشد حتی اگر پیراهن سیاه بپوشد و در پای منابر بنشیند باز هم مال پرست خواهد بود لذا خوشحالی وی تنها در پول و شهرت نهفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ماهیّت و هویّت انسان را تابلوی شادی و غم مشخص می کند، گفت: انسان هایی که خود را پیرو حضرت علی(ع) معرفی می کنند نیازمند یک علی شناس همانند علامه امینی هستند.

وی ادامه داد: خوشحالی حضرت علی(ع) وقتی است که احساس کند آنچه را که خدا راضی است انجام شده، لذا عامل خوشحالی شیعه ای که طینتش از نوع طینت اهل بیت است، وقی خواهد بود که عدالت اجرا گردد.

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: برخی ها اینگونه تصور می کنند، افرادی که اهل ایمانند هیچ مشکلی برای آنان پیش نمی آید، خیر اینگونه نیست، بلکه اگر سیل مشکلات بر آن ها نازل گردد، خم به ابرو نمی آورند زیرا به رضای خدا راضی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: شما در سنخ مالک اشترها و عمار یاسرها و دنباله رو آنان هستید که اجرای عدالت و مبارزه با ستمگر را سر لوحه کارتان قرار داده اید.

وی تأکید کرد: آن فردی که از سنخ ایمان به خدا و تشیع حضرت علی(ع) است، نه از چیزی می ترسد و نه به غیر خدا دل می بندد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: امام خمینی(ره) در آن شرایط قدرت جهنمی و فرعونی استبداد داخلی و استعمار خارجی که می توانست همه چیز را نابود کند، قیام کرد، و در این راه بارها دستگیر و تبعید شدند اما لحظه ای نترسیدند زیرا به خدا ایمان داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز بعد از 1400 سال چه پیش از انقلاب آنهایی که جان دادند تا انقلاب پیروز شود و چه بعد از انقلاب، آن هایی که تا پای جان ایستادند تا انقلاب به راه خود ادامه دهد، و چه امروز شما سربازان نظام در هر کجا که اقتضی کند در مقابل کفر و ستمگر می ایستید و آنچه شما را خوشحال می کند پیروزی حق بر باطل است و آنچه غمگین می کند ظلم ستمگر بر ظالم است و این شاخصه شماست.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha