جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اصغر دریایی

​حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: در طول دهه های اخیر نگاه کلان به استانی به مانند کردستان بیشتر نگاهی امنیتی بوده، در حالی که این استان از پتانسیل های اقتصادی، فرهنگی و مذهبی بسیار بالایی برخوردار می باشد، ولی با این وجود مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی ظهر امروز در حاشیه همایش طلاب اهل سنت و اهل تشیع استان کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین همایش هایی بین علما، روحانیون و طلاب اهل سنت و اهل تشیع سطح استان کردستان باعث ایجاد همگرایی و همسویی بیشتر بین مراکز دینی اسلامی می شود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: خوشبختانه در طول سال جاری نشست ها و دیدارهای بسیاری بین طلاب و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع در این استان صورت گرفته است که در این بین حوزه علمیه کردستان بانی بیشتر اینگونه مراسم هایی بوده است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه برگزاری چنین همایش هایی پیام های بسیاری برای دشمنان و معاندان وحدت جهان اسلام دارد، گفت: در آستانه یوم الله دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم و باید گفت که این دهه متعلق به تمامی ایرانیان از هر دین و مذهبی است.

دریایی با تاکید بر اینکه همگرایی مذاهب اسلامی زیرساخت های توسعه در استانهایی بمانند کردستان را مهیا و فراهم می کند، اظهار داشت: متاسفانه در طول دهه های اخیر نگاه کلان به استانی به مانند کردستان بیشتر نگاهی امنیتی بوده است، در حالی که این استان از پتانسیل های اقتصادی، فرهنگی و مذهبی بسیار بالایی برخوردار می باشد؛ ولی با این وجود مغفول مانده است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در همایش امروز تلاش ما این بود که هم بتوانیم برنامه ریزی های مناسبی برای برگزاری اعیاد دهه مبارک فجر داشته باشیم و هم اینکه پتانسیل های متنوع این استان را بازخوانی و شناسایی نماییم.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: یکی دیگر از جنب های مثبت و خاص در استان کردستان، وجود استعدادهای قرآنی بسیار در این منطقه است که باید هرچه سریعتر این استعدادها شناسایی و به کشور معرفی شوند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود با تقدیر از حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی؛ نماینده ولی فقیه در کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و نیز حجت الاسلام منتظری، رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، گفت: خوشبختانه در برگزاری مراسم های اینچنینی همیشه و در همه حال شاهد حمایت های همه جانبه این بزرگواران بوده و هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha