پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و تبیین جایگاه ویژه آنان در میان مردم به ویژه قشر جوان گفتند: کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند دارای اجر بالایی بوده و کارشان بسیار مهم و اساسی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم(مجاوران کریمه، مدافعان عقیله) که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، عزت را تنها از آن خداوند متعال دانستند و اظهار داشتند: جهاد در راه خدا وسیله عزت می باشد و خداوند متعال هر پیغمبری که به پیامبری برانگیخت در یک دست او ابزار جهاد و در دست دیگرش کتاب آسمانی قرار داد.

ایشان به مرتبه والای شهادت در راه خدا اشاره و خاطرنشان کردند: افرادی که واقعاً توانستند به مقام والای شهادت نائل آیند به‌ویژه شهدای مدافع حرم که در سوریه به جنگ داعش و دنیای کفر رفتند از مقام والایی در نزد خداوند متعال برخوردارند.

معظم له با اشاره به جایگاه والای شهدای مدافع حرم ابراز کردند: در نقطه‌ای که حضرت زینب(س) در برابر یزید و یزیدیان قیام کردند، دوباره در همان جایگاه، جریان مقاومت به وجود آمده و مدافعان  حرم حضرت زینب(س) به جنگ با داعش و گروه‌های تکفیری رفتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و تبیین جایگاه ویژه آنان در میان مردم به ویژه قشر جوان گفتند: کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند دارای اجر بالایی بوده و کارشان بسیار مهم و اساسی می باشد.

معظم له با بیان اینکه روایات فراوانی درباره شمشیر و ابزار جهاد داریم، گفتند: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند تمام خیر و خوبی‌ها در قدرت جهادی است و در زیر سایه قدرت جهادی خیر و خوبی‌ها هدایت می‌شود، بنابراین جهاد در راه خدا و شمشیر کلید بهشت و جهنم است.

این مرجع تقلید در پایان هیچ عبادتی در اسلام را مانند شهادت دارای اجر و ثواب ندانستند و ابراز کردند: هیچ عمل خوبی مانند شهادت در نزد خدای متعال اجر و پاداش ندارد و منتهی آرزوی خوبان شهادت است.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha