پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر ارزیابی و نظارت آموزشی معاون آموزش حوزه های علمیه کشور

حوزه/ مدیر ارزیابی و نظارت آموزشی معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور به موضوع جذب و پذیرش حوزه علمیه پرداخت و گفت: بر اساس تصمیم گیری های به عمل آمده جذب همه مدارس علمیه در سطح کشور بر اساس ارزیابی صورت گیرد و پس از رتبه بندی سهمیه پذیرش هر مدرسه مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام سید محمدرضا امیرخانی ظهر امروز در نشستی با اعضای شورای آموزش حوزه علمیه استان بوشهر، اظهار داشت: سفر هیئت برنامه ریزی و نظارت معاونت آموزشی حوزه، به صورت دوره ای و با هدف سرکشی و بررسی مسائل آموزشی مدارس علمیه صورت می گیرد.

مدیر ارزیابی و نظارت آموزشی معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور افزود: در این سفر بررسی و مشکلات آموزشی همچون قوانین و مقررات آموزشی بحث و تبادل نظر صورت می گیرد و برخی موارد را که می تواند به بهبود وضعیت آموزشی کمک کند را به معاون آموزش حوزهای علمیه مطرح تا در جلسات شورای آموزش بررسی شود.

وی، سرکشی به مدارس را یکی دیگر از اهداف این سفر عنوان کرد و ابراز داشت: دیدار با کادر اجرایی، اساتید و طلاب همه مدارس علمیه استان و شنیدن صحبت های آنها در این سفر از جمله برنامه های مهم این هیئت است.

حجت الاسلام امیرخانی با اشاره به موضوع واسپاری برخی اختیارات به مدیریت های حوزه های علمیه اساتید و مدارس گفت: این واسپاری ها نیازمند یک برنامه ای منسجم در داخل مراکز استانی با تشکیل کارگروه ها و تشکل ها و هیئت ها است.

مدیر ارزیابی و نظارت آموزشی معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور بر تشکیل منظم جلسات شورای آموزش استان و فعال بودن آن تاکید کرد و افزود: کابردی شدن این جلسات یکی از موارد مورد تاکید است؛ شورای آموزش شورای کارشناسی حوزه است و باید تخصصی باشد.

وی یکی از ملاک های ارزیابی شورای آموزش استان را برگزاری جلسات منظم آن عنوان کرد و اظهار داشت: پس از آن باید در هر کدام از مدارس علمیه گروه های علمی با هدف نظارت بر کیفیت فعالیت اساتید شکل گیرد و نیز در بحث پشتیبانی هیأت امنای مدارس باید شکل گیرد.

حجت الاسلام امیرخوانی به موضوع ارتقای سطح مدارس علمیه پرداخت و گفت: تعداد 166 مدرسه علمیه در سطح کشور تقاضای ارتقاء از سطح یک به دو و یا از سطح دو به سطح سه را داده اند.

مدیر ارزیابی و نظارت آموزشی معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور به موضوع جذب و پذیرش حوزه علمیه پرداخت و گفت: بر اساس تصمیم گیری های به عمل آمده جذب همه مدارس علمیه در سطح کشور بر اساس ارزیابی صورت گیرد و پس از رتبه بندی سهمیه پذیرش هر مدرسه مشخص می شود.

وی افزود: این کار از سال گذشته به صورت آزمایشی در قم انجام شده است و قرار است برای سال تحصیلی جدید در سطح کشور انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha