چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سبزه کار

حوزه/مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ برنامه به همت دستگاه های عضو کارگروه مساجد و ۶۰۰ برنامه به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در نشستی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که امام راحل (ره) با ایمان به‌ خدا، راه، هدف و مردم توانست این انقلاب عظیم را به پیروزی برساند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از تشکیل ستاد گرامی‌داشت دهه فجر در محل دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی از چند ماه قبل خبر داد و یادآور شد: این ستاد در گستره مسجد با حضور ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و دیگر ارکان موثر مسجد تشکیل شده است.

وی ضمن اشاره به طرح ملی سرود ۴۰ هزار نفری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، تصریح کرد: سهم خراسان جنوبی از این گروه سرود یک هزار نفر است؛۲۵۰ نفر در بیرجند و در دیگر شهرستان‌ها بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور در مکان‌های اصلی گرامیداشت مراسم ۱۲ بهمن به اجرای برنامه می پردازند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به جشن بزرگ انقلاب در روستای طبسین سفلی شهرستان مرزی نهبندان اشاره‌ای داشت و ابراز کرد: پیاده‌روی مردم، مسابقات فرهنگی هنری، جشنواره غذاهای بومی محلی، سخنرانی و تبیین دستاوردهای انقلاب و ... همزمان با ۱۵ بهمن ماه در قالب این جشن برای مردم برگزار می شود.

حجت الاسلام سبزه‌کار همچنین از برگزاری جشن انقلاب با عنوان "فجر فاطمی" در استان خبر داد و عنوان کرد: مسابقه کتابخوانی از کتاب "انسان ۲۵۰ ساله" که از آذرماه امسال در گستره خراسان‌جنوبی آغاز شده است که به دلیل استقبال دیگر استان‌ها مقرر شد به صورت کشوری برگزار شود که تاکنون یک هزار و ۸۰۰  نفر در این مسابقات پیامکی شرکت کرده‌اند.

وی برپایی میز خدمت در راستای حضور مسئولان در بین مردم با هدف‌ پاسخگویی به آنان و تشریح و تبیین دستاوردهای نظام را از دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر دانست و گفت: طرح رویداد بزرگ فعالان قرآنی با همکاری ادارات مختلف فرهنگی با هدف برپایی محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی، قرائت دسته جمعی و حفظ این سوره مبارکه فجر برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ضمن اشاره به طرح "چهل مسجد، چهل چراغ" عنوان کرد: در این طرح از خانواده معظم شهدا، فعالان اقتصادی، نخبگان علمی هر مسجد تقدیر می‌شود.

حجت الاسلام سبزه‌کار ادامه داد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های طرح مذکور است که در مساجد محوری مرکز خراسان‌جنوبی و شهرستان ها برگزار می شود.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه انقلاب در روستای سرچاه تازیان، جشن بزرگ انقلاب به همت کانون فرهنگی هنری روستای علی‌آباد فنود، اختتامیه طرح تلاوت نور همزمان با ۱۹ بهمن در مسجد امام حسین علیه السلام با محوریت کانون انصارالحسین(ع)، برگزاری طرح "چهل مسجد، چهل خبرنگار"، مسابقه عکاسی از راهمپمایی بزرگ ۲۲ بهمن و مسابقات ورزشی پینگ‌پنگ با محوریت کانون خاتم‌الانبیاء بیرجند از دیگر برنامه‌هاست.

وی از برگزاری مسابقه قرآنی"مدها متان" در رده سنی ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ سال خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته نزدیک ۴۰۰ نفر و در سال جاری نیز یک هزار و ۳۸۵ نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند که مرحله استانی دوم اسفندماه جاری در بیرجند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سبزه‌کار ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای بچه‌های مسجد در مسجدالحسین جوادیه بیرجند، برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی، مسابقه ساخت آدمک در رده سنی ۱۱ تا ۱۷ سال در گروه‌های پنج نفره که آدمک های ضداستکباری را طراحی و به کانون مسجد امام هادی(ع) ارائه می‌شود، برگزاری جشن بزرگ انقلاب در روستای تجشک، مسابقه کتابخوانی الگوی سوم از بیانات مقام معظم رهبری در کانون فرهنگی هنری مکتب نرجس، مسابقه کتابخوانی سبک‌بالان، غبارروبی گلزار شهدا، قصه گویی ویژه نونهالان در طبس و نشست های بصیرت فاطمی به همت کانون میثاق از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب در حوزه مساجد است.

وی با بیان این‌که ویژه برنامه گفتمان انقلابی در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های انقلاب با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب، اجرای طرح فدک با هدف غرس ۴۰ نهال مثمر به همت اداره اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، بیان کرد: اجرای قصه گویی درباره حضرت فاطمه زهرا(س) و جشن بزرگ انقلاب همزمان با ۲۱ بهمن به همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی به تجلیل از فعالان نماز دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: همایش فعالان نماز مساجد در شهرستان زیرکوه و برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی نماز به همت ستاد اقامه نماز از دیگر برنامه‌هاست.

حجت الاسلام سبزه‌کار در پایان تبیین کرد: ۲۰۰ برنامه به همت دستگاه های عضو کارگروه مساجد خراسان‌جنوبی و ۶۰۰ برنامه به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha