شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: دراسلام خانواده به‌عنوان کانون تربیت معرفی شده، چرا صلاح و فساد آن موجب نیکبختی، سعادت، و انحراف و تباهی در جامعه انسانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان و در جمع خانواده ها و مسئولین مدرسه شهید قاسم نقدی قزوین، به اهمیت خانواده در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: خانواده ها در تربیت فرزندان نقش اول را داند و هر رفتاری در خانواده پیام خاص خودش را دارد و بیشتر اوقات فرزندان در خانواده سپری می شود.

وی خاطرنشان کرد: معلم اولی و حقیقی فرزندان جامعه پدر و مادر هستند و برنامه ریزی برای تربیت فرزندان در درجه اول به عهده پدر خانواده است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بهترین راه تربیت فرزندان آشنا کردن با آموزه های دینی است و ما اعتقاد داریم دین اسلام کامل ترین دین است، بنابراین در تربیت فرزندان، خانواده نقش اول را دارد.

وی اظهارکرد: در اسلام خانواده به‌ عنوان کانون تربیت معرفی شده، چرا صلاح و فساد آن موجب نیکبختی، سعادت و انحراف و تباهی در جامعه انسانی خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در تربیت فرزندان آشنا کردن با کارشناسان دین و مراجع تقلید است و موضوع تقلید کردن و شرایط تقلید و انتخاب مرجع تفلید باید در اولویت جدی مسئولین مدارس و والدین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: یکی از برنامه های خوب مدارس برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان است که در سراسر کشور برگزار می شود و جای قدردانی دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اگر پدر و مادر معتقد به آموزه های دینی باشند، فرزندان آنها به خوبی تکالیف دینی را انجام  می دهند و اگر موافق نباشند و مخالفت خودشان را بیان نمایند، فرزندان دچار تناقض می شوند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha