جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ در حالی دادگاه تجدید نظر رژیم آل‌خلیفه حکم حبس ابد شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را تأیید کرد که انقلابیون بحرینی بیش از پیش بر تحقق خواسته های مشروع خود پافشاری کرده و چنین احکام ظالمانه ای را محکوم می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی سلمان که روز دوشنبه 28 ژانویه به‌ همراه شیخ حسن سلطان و علی الاسود نمایندگان سابق در دادگاه رژیم محاکمه شدند، امسال پنجمین سال حبس خود در زندان‌های آل‌خلیفه را پشت سر می‌گذارد، آن هم به‌خاطر اینکه نظر خود را مبنی بر نیاز بحرین به آزادی، اصلاح و تحول دموکراتیک بیان کرده بود، در حالی که به‌خاطر همین موضوع چهار سال در زندان بود، و به‌طور کامل آن را پشت سر گذاشت، اما طولی نکشید که مقامات بحرین اتهام جدیدی با عنوان جاسوسی برای قطر برای وی تراشیدند.

 

در همین راستا جمعیت العمل الاسلامی بحرین در محکومیت احکام ظالمانه آل خلیفه که از جمله آن حکم حبس ابد برای جناب شیخ علی سلمان است بیانیه ای را صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است، در ادامه طغیان و تجاوزهای رژیم آل خلیفه با تایید و همراهی  آمریکا و دولت های غربی که در سایه حمایت و پشتیبانی و عادی سازی با رژیم صهیونیستی انجام می شود نظام قبیله ای آل خلیفه که  بیش از حد به زیاده روی و افراط  روی آورده صدها حکم ظالمانه در حق شهروندان بی گناه بحرین را صادر کرده است.

دیروز دادگاه ها و محاکم این نظام مجموعه جدیدی از احکام ظالمانه را که شامل تایید حکم اعدام در حق شهروندان بی گناه بحرینی می شود را صادر کرده و از آنها تحت شکنجه های وحشیانه اعترافاتی گرفته است و دو تن از این هم وطنان ما علی العرب و احمد الملالی است و تایید حکم حبس ابد برای دبیر کل جمعیت الوفاق اسلامی جناب شیخ علی سلمان و جناب شیخ حسن سلطان و استاد علی الاسود هست.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده، همچنان  این محاکم از  سوی سیاست و سیاستمداران پشتیبانی می شوند و از 155 بحرینی سلب تابعیت شده و 53 نفر از شهروندان به حبس ابد و ۳۵ نفر با زمان های مختلف محکوم به زندان  شدند.

مجموع این احکام  از فوریه 2011 م / 203 حکم ابد صادر شده و تعدا احکام سلب تابعیت شهروندان بحرینی  919 نفر هست که در بین آنها مراجع و علما و سیاسیون و دانشگاهی ها و چهره های شاخص و جوانان مجاهد وجود دارد.

و تعداد احکام اعدامی که در همان زمان صادر شده بیش از 20 حکم اعدام بوده که از این میان 3 حکم اجرا شده است.

در واقع جریان عمل الاسلامی بحرین که ماموریت و رسالت بزرگی در بحرین دارد  این احکام ظالمانه را محکوم می کند و بر موارد زیر تاکید دارد:

دولت های غربی باید مسوولیت ادامه حمایت هایشان از این نظام دیکتاتوری و متخلف و فاسد  آل خلیفه را که هیچگونه وجهه قانونی و ملی را ندارد بپذیرند.

از نیروهای ملی معارض دعوت می کنیم برای آغاز مرحله جدیدی از مبارزه سیاسی در قالب برنامه ملی همسان آمده شوند تا کشور را از این جنایت ها که به دست نظام مدت ها است در جریان است نجات دهد، نظامی که ید طولانی در ظلم به ملت و دیگران دارد و بار مالیات سنگینی  بر دوش ملت گذاشته و تجاوز آشکار به کرامت و حقوق و ثروت های ملت مومن و مجاهد ما تحمیل کرده است.

ما در آستانه هشتمین سالروز انقلاب بحرین از ملت عزیز و ارجمندمان که حماسه های مقاومت و ثبات با شکوه را ثبت می کنند، می خواهیم برای مرحله جدیدی آماده شوند، مرحله ای که شامل تلاش ملی برای گرفتن حقوق ملی و رسیدن به آزادی های سیاسی و  گرفتن حق قانونی با  اراده ملت می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است، درود بر مقاومت و عظمت ملت صابر ما و به جوانان انقلابیمان و وابستگانشان و تمام زندانی های مظلوم در بحرین کسانی که تعدادشان از 5 هزار زندانی تجاور می کند.

این احکام حاوی این پیام است که انتقام گیری ظالمانه و بربری و وحشیانه ضد ملت ما برای شکستن اراده ایشان و مقابله با آنها در جریان است، تا از خواسته های عادلانه و قانونی خود کوتاه بیایند که هرگز چنین چیزی نخواهد شد و این نوعی از هذیان  و توهمات حکام ظالم و مستبد در بحرین و منطقه است.

این نهایت غرور و کبر و استکبار حکام ظالم آل سعود و آل خلیفه است وآغاز واقعی سقوط و فروپاشی آنها است.

در پایان آمده است، جاودانگی را برای شهدای آزاده مان و آزادی برای زندانیان در بند ظلم آل خلیفه و آل سعود را خواهانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha