جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردهمایی گردان عمار گیلان

حوزه/ گردان فرهنگی عمار طلاب و روحانیون گیلان به‌ منظور انسجام‌بخشی فعالیت های فرهنگی-بصیرتی و تربیتی حوزویان انقلابی استان تشکیل‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، اولین گردهمایی اعضای گردان فرهنگی عمار طلاب و روحانیون گیلان که به‌ منظور انسجام‌بخشی فعالیت های فرهنگی-بصیرتی و تربیتی حوزویان انقلابی گیلان تشکیل‌شده است، امروز در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس استان برگزار شد.

حجت الاسلام تسخیری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلان با اشاره به نقش علما و روحانیت در جنبش ها و حرکت های انقلابی در طول تاریخ ایران، گفت: در استان گیلان همواره روحانیت انقلابی تاثیرگذار و پیشرو بوده،  به عنوان مثال می توان به قیام میرزا کوچک خان در تاریخ قبل از انقلاب اشاره کرد.

وی نقش علما و روحانیون را در رفع فتنه ها و توطئه های دشمنان اساسی دانست و تصریح کرد: طلاب و روحانیون گیلانی در فتنه ۸۸ در صف اول مبارزه با فتنه گران قرار داشتند و با همراهی مردم ولایتمدار و انقلابی استان، حماسه ۸دی را رقم زدند. همچنین در فتنه دی ماه ۱۳۹۶ هم بیش از ۱۰۰ طلبه گیلانی با حضور در جمع مردم به روشنگری پرداخته و صف معترضان را از معدود فتنه گران حاضر در صحنه جدا کردند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان در ادامه در خصوص هدف از تاسیس گردان فرهنگی عمار، گفت: این گردان به‌ منظور انسجام‌بخشی فعالیت های فرهنگی-بصیرتی و تربیتی طلاب و روحانیون انقلابی گیلان تشکیل‌شده است. در واقع ما در این گردان محتوای تبلیغی، بصیرتی و فرهنگی را در قالبی سازمان دهی شده قرار می دهیم تا موجب افزایش تاثیرگذاری شود.

حجت الاسلام تسخیری از ائمه جمعه، اساتید حوزه و دانشگاه و مبلغین و روحانیون فعال در عرصه های فرهنگی به عنوان اعضای این گردان نام برد و ادامه داد: این گردان برای اولین بار در سطح کشور، در استان گیلان شکل گرفته است و متشکل از سه گروهان می باشد. گروهان اول تحت عنوان «گروهان سلمان» است که اختصاص به فعالیت های بصیرتی دارد. گروهان دوم «گروهان مقداد» که برنامه هایی با رویکرد تربیتی-معرفتی را در دستور کار دارد. و آخرین گروهان با نام «گروهان مالک» که در عرصه رزمی-جهادی به فعالیت می پردازد.

نظام جمهوری اسلامی نیازمند عمارهای مجاهد است

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان  نیزدر جمع اعضای گردان فرهنگی عمار استان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات عوامل راه اندازی این گردان، گفت: نظام جمهوری اسلامی نیازمند افرادی است که مجاهدانه و عمارگونه گفتمان امام و مقام معظم رهبری را در جامعه تبیین و حاکم نمایند.

وی در ادامه افزود: نیاز به تبیین صحیح مواضع و آرمانهای انقلاب به شدت احساس می شود و امیدواریم که این خلأ گفتمانی و تبیینی با تشکیل این گردان و حضور روحانیت انقلابی در صحنه مرتفع شود.

فرمانده سپاه استان گیلان در پایان بر پشتیبانی و حمایت مجموعه سپاه و بسیج از این طرح تاکید کرد و تلاش هر چه بیشتر مبلغان و روحانیون در این عرصه را خواستار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha