شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام تویسرکانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی در گردهمایی اعضای گردان فرهنگی عمار طلاب و روحانیون گیلان، گفت: مسئولین حق اشرافی گری و زندگی تجملاتی ندارند چه آن فرد مسئول امام جمعه باشد، چه فرماندار چه فلان مدیر. مبادا اینها سر از ویلاهای آنچنانی و سفره های رنگین در بیاورند. بدانیم که این خیانت در حق ملت و نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی، امروز در گردهمایی اعضای گردان فرهنگی عمار طلاب و روحانیون گیلان، با اشاره به جایگاه و وظیفه سنگین روحانیون در عصر حاضر، گفت: وظایف اصلی روحانیون و طلاب در جامعه را می توان در سه موضوع تقسیم بندی کرد. یک بخش همین تبلیغ و ترویج دین و احکام شریعت است که همیشه بوده و الآن هم در حال انجام است. بخش دیگر آن که روحانیت ملجأ و پناهگاهی برای مردم مستضعف و محروم باشد. بخش سوم هم مبارزه با فساد و ظلم و ستم است.

مهم ترین وظیفه روحانیت مبارزه با ظلم و فساد است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین، موثرترین و مهم ترین وطیفه روحانیت را گروه سوم دانست و تصریح کرد: گروهی از علما و روحانیون در طول تاریخ صرفاً به مسائل اخلاقی، تقوا، عرفان و تدریس پرداخته اند. اما گروه دیگری هم بودند که اهل جهاد و مبارزه با فسادهای سیستمی و ظلم و ستم مسئولین و صاحبان قدرت بوده اند و اتفاقا دشمن بیشتر سراغ همین قشر مبارز می رود تا برایشان هزینه و دردسر ایجاد کند.

وی، مبارزه با فساد و ظلم و ستم را لازمه اثرگذاری وعظ و خطابه و ترویج احکام دین عنوان کرد و افزود: پرداختن به ظلم و فساد مسئولین و صاحب منصبان و مبارزه با آنها اصلی ترین وظیفه روحانیت و البته سخت ترین وظیفه است. تا زمانی که این وظیفه به درستی صورت نگیرد هزاران منبر وعظ و خطابه کاری از پیش نمی برد. مردم باید احساس کنند روحانیت مدافع مظلومین و مستضعفین هستند و با فاسدان مبارزه می کنند و اگر غیر این باشد، روحانیت محبوبیت و مرجعیت خودش را از دست خواهد داد.

جناح بازی آفت مبارزه با فساد است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، جناح بازی و افراط و تفریط را مهم ترین آفات مبارزه با فساد دانست و خاطرنشان کرد: حضور کم رنگ در عرصه مبارزه با فساد و جناح بازی ها از آفاتی است که در مبارزه با ظلم و فساد وجود دارد و به نظر بخشی از گردان های عمار باید خط مبارزه با فساد باشند.

وی ادامه داد: نیروهای انقلابی باید بر مسئولین و صاحب منصبان نظارت داشته باشند و نباید اجازه بدهند فرد فاسدی عهده دار مسئولیتی در استان بشود. هر جا که این اتفاق افتاد و فرد فاسدی صاحب مسئولیتی شد ما هم در این امر مقصریم و این مسئله به علت ضعف ماست.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی افزود: امروز روحانیت بیش از آن که وظیفه روشنگری داشته باشد، وظیفه مبارزه با فساد را بر عهده دارند؛ ما اگر کار روشنگری انجام بدهیم اما در زمینه مبارزه با فساد کاری نکنیم، نتیجه ای عاید نمی شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد در مبارزه با فساد آنچه اهمیت مضاعفی دارد برخورد با فسادهای سیستمی و اداری و صاحبان مسئولیت است و این موضوع مهم تر از مسائل و فسادهای سطحی جامعه است.

اشرافی گری مسئولان خیانت به ملت و نظام است

وی با اشاره به لزوم مطالبه گری نیروهای انقلابی، متذکر شد: امروز مطالبه گری روحانیون و نیروهای انقلابی بسیار مهم است؛ طلاب و جریان انقلابی باید بیدار باشند؛ همه مسئولین باید زیر ذره بین روحانیت و به ویژه گردان فرهنگی عمار باشند. بدون مبارزه با فساد، هرچقدر به تبیین و ترویج احکام دینی بپردازیم تاثیر چندانی نخواهیم گرفت.

حجت الاسلام تویسرکانی تصریح کرد: مطالبه گری نسبت به مسئولین باید توسط طلاب و روحانیون انجام شود حتی نسبت به زندگی شخصی مسئولین، چرا که در جمهوری اسلامی مسئولین حق اشرافی گری و زندگی تجملاتی ندارند چه آن فرد مسئول امام جمعه باشد، چه فرماندار چه فلان مدیر. مبادا اینها سر از ویلاهای آنچنانی و سفره های رنگین در بیاورند. بدانیم که این خیانت در حق ملت و نظام جمهوری اسلامی است. مبادا امام جمعه ای روحیه اشرافی داشته باشد و بعد بیاید در نماز جمعه حرف تقوا را بزند. جامعه با سخنرانی هدایت نمی شود، بلکه مردم باید در عمل ببینند که روحانیت در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی گام بر می دارند.

ریشه واقعه عاشورا، دنیا طلبی خواص و مسئولین جامعه بود

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت مبارزه با فساد، گفت: مقام معظم رهبری بیست سال قبل فرمودند ریشه واقعه عاشورا خواص دنیا طلب است و امام حسین(ع) را خواص و مسئولین و تریبون داران دنیا طلب به گودال بردند. بنابراین مبارزه با فساد در کشور در میان مسئولین باید با جدیت دنبال بشود، چرا که آن چیزی که می تواند انقلاب را از بین ببرد مسئولین دنیا طلب هستند. انقلابی که برای حفظ آن ۲۰۰ هزار شهید و ۵۰۰ هزار جانباز دادیم و چند هزار جوان مدافع حرم خونشان را به پای این انقلاب ریخته اند و اکنون امانتی در دستان ماست.

مبادا با روی کار آوردن مسئولین فاسد فرصت جمهوریت را به تهدید بدل کنیم

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی درخصوص دموکراسی نظام، تبیین کرد: جمهوریت و دموکراسی در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک فرصت طرح ریزی و پایه گذاری شد. ما نباید بگذاریم که عده ای افراد فاسد به عرصه های تصمیم گیری نفوذ کنند و با ایجاد انواع اختلاس و فساد این فرصت را به تهدید بدل کنند. باید بدانیم که این اختلاس ها و فسادها از همین عدم نظارت ها، مطالبه نکردن ها و مبارزه نکردن هاست. ما نباید اجازه دهیم کار بجایی برسد که نزد ملت و خون شهدا سرافکنده شویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطر نشان کرد: البته این مبارزه کردن هزینه دارد و برای انسان مشکلات و دردسرهایی ایجاد می شود، اما مردم از روحانیت دلسوز و انقلابی حمایت می کنند و این امر موجب ایجاد پیوندی مبارک میان روحانیت و مردم می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha