پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از مبلغان با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اقداماتی که توسط حوزه و مراجع انجام می گیرد جواب دندانشکنی است به کسانی که شبهه ایجاد می کنند که حوزه ها اقدامی انجام نداده اند و مطرح می کنند پول‌هایی که در اختیار مراجع است برای چه اقداماتی صرف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از مبلغین حوزه علیمه که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد؛ طی سخنانی با اشاره به آیاتی از سوره اعراف اظهارداشتند: چندین صفت برای مؤمنان ذکر شده است از جمله اینکه وقتی نام خدا آورده می شود، ترسان شده و هنگامی که قرآن خوانده می‌شود ایمانشان قوی تر می‌شود.

این مرجع تقلید بیان کردند: از دیگر ویژگی افراد مؤمن این است که فقط به خدا توکل می کنند و معتقد اند هرچه هست از ناحیه خداوند است.

معظم له با بیان اینکه بین «الذین یصلون» و «یوقیمون صلاة» تفاوت است، ادامه دادند: فرد مؤمن به اقامه نماز می پردازد و دیگران را هم به اقامه نماز تشویق می کند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغین باید از علمی که دارند انفاق کنند، افزودند: برخی مناطق هستند که سال ها از حضور مبلغ در منطقه خود محروم هستند که حوزه در برابر آن ها مسؤل است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: مبلغان دین نقش مهمی برای ترویج معارف دینی بر عهده دارند و یکی از بهترین جهادها، جهاد تبلیغی، علمی و دینی است.

ایشان گفتند: اگر طلاب و مبلغین شرایط را داشته باشند ولی به مناطق محروم نروند روز قیامت باید پاسخگوی باشند لذا حضور مبلغین در مناطق محروم امری ضروری است و باید تقویت شود.

این مرجع تقلید افزودند: اقداماتی که توسط حوزه و مراجع انجام می گیرد جواب دندانشکنی است به کسانی که شبهه ایجاد می کنند که حوزه ها اقدامی انجام نداده اند و مطرح می کنند پول‌هایی که در اختیار مراجع است برای چه اقداماتی صرف می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha