سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله فلاحتی-تفسیر

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه گیلان درخصوص شدت مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در سال جاری، اظهار کرد: بخشی از ویرانی‌های اقتصاد جامعه ما معلول ضعف مدیریتی مدیران بخش‌های اقتصادی است زیرا مدیران بخش‌های اقتصادی جامعه نه اندیشمند هستند و نه از مدیریت اقتصاد اطلاعی دارند بنابراین ویرانی ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در جلسه هفتگی تفسیر قرآن،در مصلای امام خمینی(ره) رشت، در تفسیر آیه ۲۷ سوره مبارکه حجر قرآن اظهار کرد: خداوند در آیه ۲۶ سوره حجر درباره خلقت و آفرینش انسان سخن می‌گوید و آیه بعدی این سوره پیرامون خلقت و آفرینش جنّیان است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، امانتداری تکلیف همه انسان ها دانست و بیان کرد: بر انسان واجب است که امانت را سالم به صاحب آن بر گرداند.

وی با اشاره به برخی ناهنجاری های جامعه گفت: برخی در این جامعه به گونه ای لجام گسیخته زندگی می‌کنند و آلودگی و ناپاکی را به اوج رسانده اند که این امر نشان می‌دهد در مکتب تربیتی اسلام تربیت نشدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ویژگی های مدیران جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: کسی باید مسئولیت مدیریتی جامعه را به عهده بگیرد که امین و قوی باشد. ممکن است شخصی عالم باشد اما قدرت مدیریتی نداشته باشد زیرا فرد دانشمند دارای ذهنی عمیق است و می‌تواند معادلات را زود به مقصد و مقصود برساند اما مدیریت ملکه‌ای است که اگر انسان دارای این قدرت نباشد بسیاری از مواقع موجب ویرانگری می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان درخصوص شدت مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در سال جاری، اظهار کرد: بخشی از ویرانی‌های اقتصاد جامعه ما معلول ضعف مدیریتی مدیران بخش‌های اقتصادی است زیرا مدیران بخش‌های اقتصادی جامعه نه اندیشمند هستند و نه از مدیریت اقتصاد اطلاعی دارند بنابراین ویرانی ایجاد می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه در فرهنگ نیز مانند اقتصاد شاهد ویرانگری‌ هستیم، بیان کرد: مدیر فرهنگی ضمن برخورداری از امانت، باید دارای اراده و مدیریت قوی باشد. گاهی ممکن است متخصص مدیریت باشد اما امین نباشد؛ چنانچه بعضی از ضعف‌های موجود در جوامع بشری به‌ویژه جامعه اسلامی که در آن به‌سر می‌بریم نتیجه همین امین نبودن مدیران است. زندگی اجتماعی نیازمند مدیران امین و دارای اراده می باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: برخی از افراد که دچار ضعف ایمان اند با زدوبند سیاسی وارد عرصه مدیریتی می‌شوند و زمانی که با ضعف نظارت‌های عمومی و حکومتی مواجه می شوند، میدان را برای خود باز می‌بییند و هر کاری بخواهند انجام می دهند.

امام جمعه رشت با تأکید بر لزوم نظارت عمومی و قوه قهریه مثل دستگاه قضا برای کنترل خسارت های برخی انسان ها، خاطرنشان کرد: در کنار توجه به این مسائل، انسان باید تربیت شود و بداند خداوند ناظر بر اعمال اوست و اگر این باور وجود داشته باشد هیچکس خطا نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha